۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۷۰۲۵۶۹
حجت‌الاسلام حبیبی تشریح کرد؛

گزارشی از روند فعالیت های دفتر تهیه و تدوین متون درسی جامعه الزهرا

گزارشی از روند فعالیت های دفتر تهیه و تدوین متون درسی جامعه الزهرا
مسئول دفتر تدوین متون و منابع درسی جامعه‌الزهرا(س) به ارائه گزارشی از روند فعالیت های این دفتر پرداخت و گفت: حوزه خواهران در تألیف کتب درسی حوزه پیشگام است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا حبیبی مسئول دفتر تدوین متون و منابع درسی جامعه‌الزهرا در آیین رونمایی از متون درسی جامعه الزهرا(س) که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی به صورت پخش زنده از حسینیه مجازی برگزار شد، با تبریک ولادت باسعادت امام علی(ع)، گزارش کلی از روند شکل گیری دفتر تهیه و تدوین متون درسی ارائه داد و تصریح کرد: حوزه خواهران در تألیف کتب درسی در حوزه‌های علمیه پیشگام است.

مسئول دفتر تدوین متون و منابع درسی جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به فرآیند شکل‌گیری و فعالیت‌های این دفتر، اظهار داشت: این دفتر در سال ۱۳۹۷ راه اندازی شد که یکی از مسائل در ابتدای راه اندازی،  فقدان افراد ماهر و توانمند در حوزه تدوین با گرایش‌های تخصصی بود که با همکاری معاون آموزشی تربیتی و مدیریت سابق اجرای طرح تربیت تدوینگر متون درسی در دستور کار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیبی با بیان اینکه افراد شاخص و توانمندی در دوره تربیت تدوینگر متون درسی تربیت شدند، گفت: ما در کنار کارگاه تدوینگر متون درسی به فعال کردن گروه‌های علمی پرداختیم.

وی همچنین به تدوین ساختار گروه‌های علمی، تألیف و تدوین کتاب‌های درسی و دیگر فعالیت‌های دفتر اشاره کرد و ادامه داد: ما برای تدوین هزینه نکردیم و متون درسی در دوره تدوینگر انجام شد.

مسئول دفتر تدوین متون و منابع درسی جامعه‌الزهرا(س) با بیان اینکه در این مدت تدوین بیش از ۳۰ اثر قرار داد بسته شده و حدود ۲۰ اثر نگارش و چاپ شده است، تصریح کرد: هم اکنون کتاب و محتواهای درسی که نیاز به تدوین داشته باشد نداریم، اما ما باز هم بررسی می‌کنیم و اگر کتابی نیاز باشد برای تدوین در دستور کار قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات