۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۷۰۲۷۰۴
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه به اقدامات مؤثر فرهنگی در سطح زندان های کشور

ضرورت توجه به اقدامات مؤثر فرهنگی در سطح زندان های کشور
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت اقدامات مؤثر فرهنگی در سطح زندان های کشور تأکید کرد و گفت: مقصود از زندانی کردن، احیای زندانیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام واالمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار رییس اداره کل زندان های کشور، یکی از شاخصه های حقوق بشری را حفظ حقوق زندانیان دانست و گفت: این شاخصه، نشان دهنده تمدن و پیشرفت جامعه محسوب می شود.

وی افزود: این در حالی است که کشورهایی که ادعای فراوان دارند در زندان هایی مانند زندان ابوغریب و امثال آن بدترین رفتار را با زندانیان خود دارند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که بزرگترین خواسته انسان حفظ آزادی است، ادامه داد: حبس یک عامل بازدارنده است که در کاهش جرم افراد نقش مهمی دارد، و به طور قطع نداشتن آزادی می تواند در کاهش جرم موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که قضات استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و نهاد‌های ارفاقی با توجه به ظرفیت‌های موجود در قانون را مدنظر همیشگی خود قرار دهند، تصریح کرد: قضات اگر می توانند حکم‌ زندان را کاهش دهند و احکام و مجازات جایگزین جای حبس و زندان را بگیرد تا اخلاق آنها اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود ضرورت توجه به برنامه های فرهنگی در زندان ها تأکید کرد و گفت: در زمینه سازندگی زندانیان اقدامات فرهنگی انجام‌ گیرد تا انسان های سازنده تحویل جامعه دهیم و در این زمینه از مربیان و اساتید خوب استفاده کنیم.

وی با تأکید بر استفاده از مجارات های جایگزین برای حبس خاطرنشان کرد: مجازات حبس باید زمانی استفاده شود که برای زندانی موثر باشد و در اصلاح و تربیت مجرمین تاثیرگذار باشد و در واقع مجازات حبس آخرین گزینه‌ای باشد که قضات در اعمال مجازات استفاده کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که مقصود از زندانی کردن، احیای زندانیان است، خاطرنشان کرد: حضور زندانیان در مراسم های معنوی و نماز عبادی سیاسی جمعه با هدف سازندگی فرهنگی این قشر در دستور کار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که زندانیان بعد از آزادی نباید به حال خود رها شوند، بیان داشت: باید نظارت بر زندانیان افزایش یابد تا گرفتار جرم و فسادهای دیگر نشوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت توجه انجمن خیران به زندانیان و خانواده های آنها تأکید کرد و گفت: زندانیان از جمله اقشار مظلوم و نیازمند واقعی به شمار می‌روند که باید به آنها و خانواده هایشان توجه شود./950/

ارسال نظرات