۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۷۰۲۷۷۸
تحلیلگر حوزه سینما مطرح کرد؛

توجه حوزه به تربیت نیروی انسانی سینما

توجه حوزه به تربیت نیروی انسانی سینما
محمدی عراقی گفت: حوزه علمیه باید معاونت فرهنگی برای ارتباط با هنرمندان راه‌اندازی کند و برای سینما برنامه ریزی کلان کند، همچنین به تربیت نیروی انسانی سینما توجه کند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمدی عراقی تحلیلگر سینما در نشست سیاست گذاری فرهنگی جشنواره فیلم فجر که پنجشنبه در خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به اینکه در تمام دنیا جشنواره هایی برگزار می‌شود که براساس سیاست های خود جوایزی اهدا می کنند، گفت: جشنواره فجر نیز قطعاً براساس سیاست هایی تشکیل شده است اما آنچه که مسلم است جشنواره با سیاست هایی که انقلاب به دنبال آن بوده است فاصله گرفته و متأسفانه با تغییر دولت ها سیاست ها بالا و پایین داشته است.

منتقد سینما با اشاره به تغییر سیاست‌های جشنواره با تغییر دولت‌ها ادامه داد: در کشورهای دیگر هیچ گاه شاهد تغییر سیاست های کلی نیستیم، علی رغم این قاعده در ایران جشنواره فیلم فجر با تغییر دولت‌ها سیاست‌هایش تغییر می کند.

وی ایجاد دبیرخانه را امر مهمی برشمرد و ابراز کرد: به نظر می‌رسد با ایجاد دبیرخانه بتوانیم از تغییر سیاست‌های جشنواره فجر جلوگیری کرد.

محمدی با اشاره به نقش حوزه علمیه تصریح کرد: حوزه هنوز تصمیم خود را در رابطه با هنر خصوصاً سینما مشخص نکرده است، در گذشته حوزه علمیه گارد بسته ای گرفته بود، امروز به حسب مقتضی پیش آمده و سفارشات سخنرانی های مقام معظم رهبری فضای سخن گفتن از سینما در حوزه باز شده است.

 وی افزاد: اما هنوز به آن نقطه ای ما به دنبالش هستیم، فاصله زیادی است؛ حوزه هنوز تصمیم قطعی برای ورد سینما نگرفته است و اگر قرار بر ورود باشد چگونه ورود کند؟ این موارد بحث هایی جدی است که متاسفانه حوزه علمیه تصمیمی جدی و قطعی برای آن نگرفته است.

منتقد فیلم های سینمایی بیان کرد: حوزه علمیه باید معاونت فرهنگی با زیر مجموعه حوزه سینما برای ارتباط با هنرمندان راه‌اندازی کند، باید برای سینما برنامه ریزی کلان کند و به تربیت نیروی انسانی سینما توجه کند.

وی با اشاره به سینمای تراز اسلام ابراز کرد: اگر بخواهیم سینما اسلام محور داشته باشیم باید در این حوزه نیرو تربیت کنیم.

ارسال نظرات