۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۷۰۲۷۹۳
سردار علیزاده در گفت‌وگو با رسا:

شهید مهدوی نژاد تا انتها پنجاه و هفتی ماند

شهید مهدوی نژاد تا انتها پنجاه و هفتی ماند
همرزم و دوست صمیمی مرحوم سردار مهدوی نژاد گفت: شهید مهدوی نژاد همیشه پنجاه و هفتی ماند و بر خلاف برخی هیچگاه به خوشه چینی از درخت انقلاب مشغول نشد.

سردار علی اکبر علیزاده نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی و از دوستان صمیمی جانباز مرحوم مهدوی نژاد، در حاشیه مراسم بزرگداشت این سردار سرافراز در حرم کریمه اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، از ویژگی های مرحوم مهدوی نژاد سخن به میان آورد و اظهار داشت: شهید عزیز ما مهدوی نژاد هیچ گاه باورهایش تغییر نکرد و از ابتدای پاسداری خود تا لحظه شهادتش به اصطلاح پنجاه و هفتی ماند؛ دنیا او را فریب نداد بلکه او برای کارهای آخرت سوار بر دنیا شد.

علیزاده ادامه داد: شهید مهدوی نژاد در اطاعت پذیری از ولایت فقیه بی‌نذیر بود و در بزنگاه ها جانش را برای مقام ولایت در کف دست می‌گرفت به گونه ای که در عرصه های مختلف انقلاب مجاهدانه حضور پیدا کرد و از دیگر ویژگی های او این بود که در دفاع از انقلاب اسلامی سر از پا نمی‌شناخت.

همرزم شهید مهدوی نژاد گفت: این شهید جانباز تمام هشت سال دفاع مقدس را در سنگرهای جبهه بود و در مسئولیت های مختلف خدمتگزاری می‌کرد، البته قسمتش نبود که آن‌جا شهید شود هرچند که بارها تا مرز شهادت رفت و برگشت.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهید مهدوی نژاد بعد از اتمام جنگ نه تنها کنار نرفت و به خوشه چینی از درخت انقلاب مشغول نشد بلکه برای دفاع از انقلاب اسلامی به تربیت پاسداران کمر بست و فرماندهی یگان های آموزشی را بر عهده گرفت، با وجود اینکه در تمام مدت عارضه شیمیایی همراه این بزرگوار بود.

وی بیان داشت: برخی شهدا شاید یک لحظه شهید شده و از سختی های دیگر برهند ولی شهید مهدوی نژاد سال ها شهید زنده بود و سختی عوارض شیمیایی را در کنار نقش آفرینی های خود تحمل می‌کرد و در نهایت شهادت‌گونه از کنارمان رفت، از ساحت مقدس حضرت ابا عبدالله(ع) درخواست داریم که ان شاءالله این عزیز ما را مانند سایر شهدا زیر سایه خودشان نگه دارند.

سه ماه بعد از تولد فرزندم به دیدنش آمدم

همچنین در دیداری اتفاقی در حاشیه این مراسم محمد موحدیان قمی متخلص به امید، شاعر آیینی و ارزشی کشورمان خاطره ای مرتبط با شهید مهدوی نژاد مطرح کرد.

خاطره مطرح شده از زبان این شاعر ارزشی به شرح زیر است؛

پدر شهیدان زین الدین سالیانی پیش با من تماس گرفت تا مرا برای حضور در یادواره ای که به مناسبت بزرگداشت فرزند شهیدش در یزد برپا می‌شد فرا بخواند و به این ترتیب پدر شهید زین الدین و من برای حضور در آن یادواره با سردار مهدوی نژاد همراه شدیم و باهم به یزد رفتیم.

در اثنای آن سفر پدر شهیدان زین الدین برایم تعریف کرد که من به سردار مهدوی نژاد از شهید مهدی زین الدین گفتم که فرزندِ مهدی اقا متولد شد و دو هفته طول کشید تا او به دیدن بچه خود آمد، اما سردار در جواب به من گفت من سه ماه بعد از تولد فرزندم به دیدنش آمدم و من ماندم که چه جوابی بدهم در برابر فداکاری سردار مهدوی نژاد.

ارسال نظرات