۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۷۰۲۸۱۷
در بر دارنده داستان کودک مسلمان از خانواده مسیحی؛

کتاب «کودک اندلسی» به چاپ پنجم رسید

کتاب «کودک اندلسی» به چاپ پنجم رسید
کتاب «کودک اندلسی (در بر دارنده داستان عبرت انگیز کودک مسلمان از خانواده به ظاهر مسیحی)» بازنوشته جواد محدثی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، چاپ پنجم کتاب «کودک اندلسی (در بر دارنده داستان عبرت انگیز کودک مسلمان از خانواده به ظاهر مسیحی)» بازنوشته جواد محدثی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 70 صفحه منتشر شد.

این کتاب، داستان مهیج و عبرت آموز نوجوانی است از یک خانواده به ظاهر مسیحی، اما در باطن مسلمان از سرزمین اندلس، که پس از سقوط دردآور حکومت و تمدن مسلمانان در پی تهاجم فرهنگی و نظامی و استیلای مسیحیان بر کشور او، برای حفظ جان و ایمان خود به کشور مغرب (مراکش) هجرت می کند.

داستان آموزنده و تکان دهنده «کودک اندلسی» سال ها پیش از انقلاب اسلامی، با همین نام، به اسم مستعار نویسنده آن (م.ه.ح) چاپ شده بود، اما با قلمی نسبتا قدیمی که برای کتابخوانان امروز، جاذبه اندکی داشت.

از آنجا که جوهره این داستان تاریخی، بسی عبرت آموز و بیدارگر است، با شرح و بسطی بیشتر و توضیح نکات مبهم و قلمی تازه که نوعی بازآفرینی و بازنویسی به شمار می رودو برخی توضیحات جانبی به صورت «ضمیمه» در آخر کتاب، به جوانان و نوجوانانعزیز ایران اسلامی تقدیم می شود.

علاقه مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه نمایند.

کتاب «کودک اندلسی» به چاپ پنجم رسید

ارسال نظرات