۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۷۰۲۸۸۱
آیت الله صدیقی در گفت وگو با گروه سیره امامین خبرگزاری رسا:

حوزه و علما با تبیین صحیح سیره امام اجازه تحریف ایشان را ندهند

حوزه و علما با تبیین صحیح سیره امام اجازه تحریف ایشان را ندهند
امام جمعه موقت تهران از علما و استادان حوزه خواست با تبیین صحیح سیره امام اجازه ندهند شخصیت ایشان دچار تحریف گردد.

آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در گفت و گو با خبرنگار  گروه سیره امامین خبرگزاری رسا، با اشاره به تحریف برخی از اندیشه های امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی قهرمانی بود که اسلام سکولاری، منزوی، فراموش‌شده و لگدمال شده در زیر پای استعمارگران را بیرون کشیده و آن را احیا کرد و پرچم مدیریت دینی را به عالم اعلان کرد و شعار نه شرقی و نه غربی را جا انداخت.

آیت الله صدیقی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) اسلام را به عنوان یک مکتب زندگی ساز که هم آخرت ساز  و هم دنیا ساز است، را پلی برای آخرت می‌داند و باید این پل را آباد کرد تا بتوان از آن عبور کرد.

وی اظهار کرد: امام آمد جمع بین دنیا و آخرت کرد و اسلام را برای زندگی، برای اقتدار و برای عزت و استقلال به خورد مردم داد و از آن ذلتی که دوره دین و سیاست برای جامعه ما پیش آورده بود- که امام خمینی از آن به اسلام آمریکایی نام بردند- نجات داد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروز عربستان سعودی و برخی از کشورهای منطقه اسمشان مسلمان است ولی خدا و دین شان آمریکا است، ابراز داشت: اما امام آمد و اعجاز مسیح کرده و مرده ها را زنده کرد و ما باید امام راحل را مخصوصاً در این بُعد و در بُعد تشکیل حکومت و هم در بُعد احراز هویت اسلامی به همه مسلمانان در دنیا معرفی کنیم.

آیت الله صدیقی افزود: تا زمانی که امام انقلاب نکرده بود مسلمانان در عالم هویتی نداشتند؛ گاهی وقتی به جایی می رفتند روی شان می شد جایی نماز بخوانند و بگویند ما مسلمان هستیم؛ امام به همه مسلمانان عزت و شرف داد و هویت و عزت اسلامی را به جامعه مسلمانان برگرداند.

تولیت مدرسه امام خمینی( ره) تهران در ادامه اظهار داشت: این گونه مسائل را باید حوزه‌های علمیه، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش در کتاب‌های درسی و همه سینماهای کشور با ابزار هنر، انقلاب اسلامی و امام انقلابی را به عالم معرفی کنند و نگذارند که این شخصیت عرشی که بوی ائمه(علیهم السلام) می دهد، فراموش شده یا شخصیت ایشان گرفتار تحریف شود.

آیت الله صدیقی در پایان ابراز کرد: یکی از مسائلی که کمک می کند تا امام در یادها زنده بمانند معرفی شخصیت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) است؛ چرا که امام خامنه ای همان امام خمینی( ره) است. اکنون که سایه ایشان بالای سر ما است باید جوان‌های ما این عزیز را بشناسند، باید دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ها او را بشناسند و بشناسانند؛ اما متاسفانه روی این گونه مسائل کار نمی شود؛ تاکید می کنیم که باید روی این گونه مسائل کار شود.

ارسال نظرات