۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۷۰۳۰۱۷
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی عنوان کرد؛

حوزه و طلبه ساکت و بی تفاوت؛ بزرگترین آسیب و آفت در نظام اسلامی

حوزه و طلبه ساکت و بی تفاوت؛ بزرگترین آسیب و آفت در نظام اسلامی
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که همه ما وظیفه داریم پای علم انقلاب بایستیم، گفت: حوزه و طلبه ساکت بزرگترین آسیب و آفت در نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست تخصصی طلایه داران جهاد تبیین که با حضور مدیران و اساتید حوزه علمیه استان در سپاه کربلای استان برگزار شد، به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و با بیان این که این مسأله مهم هم در قرآن آمده و هم این که مقام معظم رهبری پیرامون آن تأکید کردند، گفت: امروز جنگ دشمن با ما تبلیغاتی و فرهنگی و تحریف واقعیت ها است.

وی با بیان این که دشمنان با جنگ رسانه ای علیه ما تلاش می کنند مسائل و مطالب را وارونه و غیر واقعی جلوه دهند، افزود: به همین دلیل برای خنثی سازی توطئه دشمنان جهاد تبیین از اهمیت و ضرورت بالایی برخوردار است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که جهاد تبیین باید در اولویت برنامه نهادهای تبلیغی و فرهنگی قرار گیرد، گفت: امروز در جهاد تبیین برای طلاب و روحانیان در دو حوزه تبیین معارف دین و تبیین حوادث واقعه و مسائل روز است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که روحانیت و طلاب باید معارف دین و فرمایشات خدا، پیامبر اسلام، اهل بیت(ع) و بزرگان دین را با آیات و روایات به مردم ابلاغ کنند و برسانند، خاطرنشان کرد: فلسفه شکل گیری حوزه های علمیه نیز همین است که ما باید معارف دین را خوب یاد بگیریم و بعد هم به مردم منتقل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که طلاب حوزه باید مفاهیم دین را به خوبی یاد بگیرند و با کمترین خطا و اشتباه به مخاطبان ارائه کنند، افزود: انتظار نمی رود که یک طلبه نماز و یا روایاتی که بیان می کند با اشتباه همراه باشد.

وی بر ضرورت توجه طلاب به علم آموزی در حوزه تأکید کرد و با بیان این که باید طلابی فاضل، متعهد، مهذب و انقلابی در حوزه های علمیه تربیت شوند، گفت: اگر یک طلبه و روحانی حرف علمی و مستدل برای ارائه به مردم نداشته باشد، موجب فاصله میان مردم با او خواهد شد.

امام جمعه ساری با بیان این که سخنرانی های طلاب و روحانیان در منابر و خطابه ها باید همراه با استدلال های علمی و برپایه آیات و روایات الهی باشد، خاطرنشان کرد: باید همواره حرف خوب و مناسب برای ارائه به مردم داشته باشیم که موجب جذب مخاطب شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که دومین مسأله مهم در جهاد تبیین، تبیین حوادث واقعه و مسائل روز است، تصریح کرد: امروز یکی از حوادث واقعه مهم همین انقلاب اسلامی است و حوزه و طلاب اگر نسبت به انقلاب بی تفاوت و محافظه کار باشند و سکوت کنند و از ورود به مسائل انقلاب و دفاع از نظام فاصله بگیرند به رسالت مهم خود عمل نکردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که همه ما وظیفه داریم پای علم انقلاب بایستیم، بیان داشت: حوزه و طلبه ساکت بزرگترین آسیب و آفت در نظام اسلامی است.

امام جمعه ساری با بیان این که این صحیح نیست که ما مردم را به میدان بیاوریم و در میان راه آنها رها کنیم و کاری به انقلاب نداشته باشیم و تنها به درس و بحث خود بپردازیم، تصریح کرد: دشمنان می خواهند حوزه و مرجعیت را به این سمت بکشانند که نسبت به انقلاب و نظام ساکت و بی تفاوت باشند و بین سیاست و دین قائل به آشتی نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به منشور مهم روحانیت امام راحل اشاره کرد و با بیان این که همه طلاب و روحانیان باید این منشور مهم را مطالعه کنند، افزود: در این منشور مهم نکات مهم، زیبا و جامعی مطرح شده که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: باید ضمن مطالعه این منشور در واحد های درسی طلاب قرار گیرد تا طلاب جوان نیز با آن آشنا شوند.

وی با بیان این که نباید تنها به تبیین قناعت کنیم بلکه باید به دنبال تأثیر گذاری باشیم، تصریح کرد: اگر بتوانیم بر روی مخاطبان خودمان اثرگذار باشیم آن وقت زحمات ما نتیجه داده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که نتیجه تبیین و روایت گری های ما باید تأثیر پذیری و تحول در مخاطبان باشد، خاطرنشان کرد: این تأثیرگذاری باید روی عقل و دل و جان مخاطب باشد.

امام جمعه ساری با بیان این که باید حرف و سخنان طلاب و روحانیان با استدلال، محتوا و ادبیات خوب همراه باشد، تصریح کرد: علاوه بر این تا خودمان تقوا، گفتار و اعمالمان یکی نباشد اثرگذاری در جامعه نخواهد داشت./950/پ202/

ارسال نظرات