۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۷۰۳۰۲۱
مدیرکل امور تربیتی جامعة المصطفی خبر داد؛

برگزاری ۱۵ نشست فرهنگی از سوی جامعه المصطفی در هفته امور تربیتی

برگزاری ۱۵ نشست فرهنگی از سوی جامعه المصطفی در هفته امور تربیتی
حجت الاسلام سنگی با اشاره به برگزاری ۱۵ نشست فرهنگی برای طلاب، افزود: طلاب اصلی ترین مخاطبان ما هستند، اما از اساتید نیز غافل نیستیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد صادق سنگی مدیرکل تربیتی جامعة المصطفی العالمیة، صبح امروز در نشست خبری هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، گفت: معاونت فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی شامل سه بخش اصلی فرهنگی، تربیتی و سیاسی بوده که اخیراً نیز بخش‌های اجتماعی و سازندگی به آنها اضافه شده است؛ ابناء المصطفی گروه جهادی جامعة المصطفی بوده که در حوادث طبیعی سال‌های اخیر به کمک سیل زدگان و افراد درگیر بیماری کرونا و بیمارستان‌ها رفته اند.

وی افزود: نظام تربیتی مدنظر معاونت فرهنگی تربیتی المصطفی در ۱۳ ساحت مختلف طراحی شده که حاصل تحقیقات علمی بوده و به ابعاد روحی و رفتاری طلاب به طور متوازن می‌پردازد.

حجت الاسلام سنگی خاطرنشان کرد: برای تحقق این نظام تربیتی اساتید مبرزی نیاز است؛ برای این کار با ۴۰۰ استاد تربیتی ارتباط برقرار کرده و آنان را به اجرای نظام نامه دعوت نموده ایم.

وی، عامل انسانی را مهمترین عامل در زمینه تربیت دانست و گفت: این موضوع را به جهت اهمیت بالایی که داشت محور فعالیت‌ها و برنامه‌های معاونت فرهنگی تربیتی المصطفی در هفته تربیت قرار دادیم.

مدیرکل تربیتی جامعة المصطفی العالمیة، تصریح کرد: تقدیر از کارگزاران نمونه یکی از برنامه‌های ما در هفته تربیت خواهد بود؛ این کار می‌تواند به تقویت انگیزه آنان در رشد صفات اخلاقی و تربیتی در وجودشان کمک کند.

وی، با اشاره به برگزاری ۱۵ نشست فرهنگی برای طلاب افزود: طلاب اصلی ترین مخاطبان ما هستند اما از اساتید نیز غافل نیستیم و برای آنان نیز با دعوت از آیت الله اراکی به برگزاری نشست اقدام خواهیم کرد.

حجت الاسلام سنگی، بیان داشت: برگزاری ۳۲ نشست در سطح مجتمع‌های مسکونی جامعة المصطفی در قم، اصفهان و مشهد برای خانواده‌های طلاب نیز یکی دیگر از برنامه‌های ما در هفته تربیت می‌باشد.

وی، گفت: موضوعات بیست گانه ای که در برنامه‌های هفته تربیت دنبال خواهیم کرد مباحثی همچون شاخص‌های و بایسته‌های خانواده مطلوب در تربیت طلاب، ارتباط عاطفی زوجین و تربیت خانواده، بررسی عملکرد مربیان تربیتی در نقاط عطف تربیت طلاب هستند.

ارسال نظرات