۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۷۰۳۰۳۷
مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

حوزه و روحانیت پیشگام در عمل به جهاد تبیین

حوزه و روحانیت پیشگام در عمل به جهاد تبیین
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین فلاح، حوزه های علمیه و روحانیت را پرچم دار تحقق جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری دانست.

حجت الاسلام والمسلمین جواد فلاح، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، به سالروز صدور پیام تاریخی امام راحل به روحانیت اشاره کرد و با بیان این که امام خمینی (ره) در منشور روحانیت جایگاه و رسالت واقعی روحانیت را به خوبی تبیین و تشریح کردند، گفت: امروز این منشور مهم همچون چراغی برای جرکت رو به جلوی روحانیت و حوزه های علمیه در مسیر رشد و تحول واقعی است.

وی با بیان این که طلاب جوان حوزه برای نیل به اهداف عالی حوزه و همچنین موفقیت در مسیری که در آن قدم نهادند نیازمند الگوهای مناسبی هستند، افزود: به طور حتم مطالعه دقیق و عمیق منشور روحانیت می تواند به موفقیت طلاب در این مسیر پیش روی کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح بر ضرورت بازخوانی مطالبات امام راحل از طلاب و روحانیان با مطالعه منشور روحانیت تأکید کرد و گفت: تحقق مطالبات امام راحل و مقام معظم رهبری موجب رشد علمی و اخلاقی طلاب در همه مراحل زندگی فردی و تحصیلی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره در عمل به وظیفه پیشگام بوده است، گفت: امروز نیز حضور روحانیت در صحنه دفاع از دین و ارزش های انقلاب تعیین کننده و اثر گذار است.

وی، مردمی بودن را از دیگر شاخصه های روحانیت برشمرد و افزود: روحانیت همواره در کنار مردم و همانند مردم زندگی کرده و همین مسأله موجب همراهی و دلبستگی مردم به این قشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح با بیان این که علما و فقهای دین همواره در کنار مردم و زاهدانه زندگی کردند، خاطرنشان کرد: دنیا طلبی و اشرافی گری مهم‌ترین آسیب پیش روی روحانیت شیعه است که می تواند موجب بروز خسارت های سنگینی در این بخش شود.

وی با تأکید بر اینکه تحول و پیشرفت حوزه های علمیه و روحانیت شیعه در گرو عمل به رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری است، ادامه داد: امروز همان طور که مقام معظم رهبری نیز تأکید فرمودند، حوزه های علمیه ما باید مروج و تبیین کننده ارزش های انقلاب باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح با بیان این که حفظ و بقای انقلاب و نظام اسلامی در گرو تقویت آرمان ها و ارزش های انقلاب است، بیان داشت: در این راستا حوزه های علمیه به عنوان پرچم داران تبلیغ و تبیین معارف دین و انقلاب خود باید مروج و مبلغ آرمان های انقلاب باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که روحانیت همواره در دفاع از دین تسامح و تساهل نکرده و در برابر هر گونه انحراف با قدرت از دین دفاع کرده است، ادامه داد: روحانیت و حوزه های علمیه در طول تاریخ با مجاهدت های علمی و تبلیغی خود هیچ گاه اجازه ندادند دین و ارزش های الهی دستخوش تحریف دشمنان شود.

وی با بیان این که روحانیت و حوزه‌های علمیه برای رشد و بالندگی در همه بخش‌های مورد نظر باید ضمن بازخوانی منشور روحانیت امام راحل در جهت اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خود گام بردارند، بیان داشت: این منشور مهم باید چراغ راه حرکت حوزه‌های علمیه برای تحول و جهش علمی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح در ادامه سخنان خود همچنین به تأکید اخیر مقام معظم رهبری پیرامون مسأله جهاد تبیین اشاره کرد و با بیان این که امروز دشمنان به دنبال تحریف واقعیت ها هستند، تصریح کرد: وظیفه روحانیت و حوزه های علمیه در تبیین خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار مهم و اثرگذار است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه و روحانیت پرچم دار جهاد تبیین مقام معظم رهبری هستند، خاطرنشان کرد: باید با تبیین صحیح مسائل مانع تحقق توطئه های دشمنان علیه انقلاب و دستاوردهای نظام شویم./950/ت301/

ارسال نظرات