۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۷۰۳۱۱۵
رئیس همایش «معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی» مطرح کرد؛

لزوم آشناسازی نسل جوان و معلمان با معنویت‌های نوظهور

لزوم آشناسازی نسل جوان و معلمان با معنویت‌های نوظهور
رئیس همایش «معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی» گفت: پیش‌بینی می‌شود در دهه‌های آینده شیوع معنویت‌های نوظهور در ایران گسترش یابد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری دومین همایش از سلسله همایش‌های «معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی» اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در راستای تربیت کارشناسان و متخصصان عرصه معنویت‌های نوظهور تا کنون چند دوره مختلف برگزار کرده است.

وی افزود: در حال حاضر حداقل پنج گروه تخصصی تبلیغی در حوزه معنویت‌های نوظهور وجود دارد که به صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت دارند.

رئیس قطب تعمیق ایمان دینی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: برگزاری دوره‌ها با محوریت معنویت‌های نوظهور همچنان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی تصریح کرد: یکی از پیشنهاداتی که در این زمینه مطرح شده و در حال پیگیری است این است که معنویت‌های نوظهور به عنوان یک گرایش آموزشی در حوزه و دانشگاه و مقاطع عالی دنبال شود.

وی اضافه کرد: تأثیر معنویت‌های نوظهور در مدارس و دانشگاه‌ها نیز وجود دارد و به دلیل شرایطی که در آینده پیش رو است در دهه‌های آینده شیوع بیشتری خواهد یافت.

رئیس همایش «معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی» تشریح کرد: راهکار پیشگیرانه برای مقابله با این جریان که در آینده شیوع بیشتری می‌یابد با ارائه آگاهی‌های لازم و آماده‌سازی نسل جوان در برابر این آسیب‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی عنوان کرد: مصون‌سازی نسل جوان در مقابل معنویت‌های نوظهور با انتقال داده‌های علمی معتبر از جمله داده‌های علمی این همایش از طریق رسانه‌ها دارای اهمیت و ضرورت است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش در افق چند سال آینده ارائه آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم به دانش‌آموزان در خصوص معنویت‌های نوظهور است.

رئیس همایش «معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی» مطرح کرد: در جریان برگزاری همایش «معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی» امکاناتی در این زمینه به صورت نمایشگاهی آماده می‌شود که می‌تواند برای آگاه‌سازی اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان و نسل جوان مورد استفاده قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی اذعان کرد: تا قبل از برگزاری همایش «معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی» حدود سه نمایشگاه در سطح ملی برگزار خواهد شد که به صورت علمی روی آن کار شده و برای فضاسازی آن برنامه‌ریزی صورت گرفته است و کمک می‌کند اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان به صورت ملموس‌تر با این فرقه‌ها و ابزارها و شگردهای آنان آشنا شوند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده است در حاشیه برگزاری همایش «معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی» نمایشگاهی بزرگ بر پایه معرفی همه این فرقه‌ها و روش‌های جدیدی که به کار می‌برند برگزار شود و به آگاه‌سازی مخاطبان کمک کند.

رئیس همایش «معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی» ادامه تصریح کرد: از مسؤولان آموزش و پرورش، آموزش عالی و سایر نهادهای فرهنگی درخواست می‌شود با همایش «معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی» و کارشناسان این همایش همکاری‌های لازم را برای توسعه آموزش و آگاه‌سازی نسل جوان پیرامون معنویت‌های نوظهور داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی عنوان کرد: مجموعه برگزارکنندگان همایش «معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی» آمادگی خود را در راستای حضور فعال در فضاهای آموزشی و اجرای دوره‌های کارگاهی به ویژه برای اساتید و معلمان که باید برای برخورد مناسب با نسل جوان در این زمینه آگاهی خوبی داشته باشند را اعلام می‌کند.

ارسال نظرات