۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۷۰۳۱۴۹
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

ابتکارات مراسم ۲۲ بهمن بی نظیر و دیدنی بود

ابتکارات مراسم ۲۲ بهمن بی نظیر و دیدنی بود
حجت الاسلام والمسلمین موسی پور گفت: تنوع، ابتکارات جدید و جلوه‌های ویژه‌ای که در مراسم ۲۲ بهمن امسال خلق شد، بی نظیر، دیدنی و حائز اهمیت بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با تبریک ماه پرفضیلت رجب گفت: در ایام نورانی و روحانی ماه مبارک رجب و در آستانه ماه‌های پربرکت شعبان و رمضان قرار داریم. ماه رجب، طلیعه فصل بندگی و نیایش است. خداوند از بین همه زمان‌ها، دسته گلی با طراوت، خوشبو، امید بخش، نشاط آفرین برگزیده و به عنوان یک فرصت معنوی و فصل نیایش پیش روی ما قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور افزود: خداوند متعال خالق انسان و واقف به نیازها و مشکلات و آسیب هایی است که انسان را تهدید می‌کند. بزرگ ترین آفت برای رسیدن به کمال در مسیر انسانیت، آفت غفلت است. غفلت بزرگ ترین عامل همه گرفتاری‌ها و مشکلات بشریت است.

وی تصریح کرد: غفلت از مبدا و معاد، غفلت از وظیفه‌ای که در این زندگی کوتاه دنیایی داریم از مشکلات و گرفتاری‌های بشر است اما خداوند برای این آفت نسخه شفابخش ذکر را ارائه کرده است و مصداق اتم ذکر و یاد خدا، دعا است. دعا ارتباط انسان با قدرت لایزال هستی است و رجب ماه دعاست. دعاهایی که جان را جلا می دهد و روح را به پرواز در می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور افزود: دعا استقامت، امید و استواری را در روح و جان انسان تقویت می‌کند و انسانی که با خدا ارتباط دارد،  استوار و مقاوم در مقابل انبوه مشکلات ایستادگی می کند. 

انقلاب اسلامی ایران، انقلاب معنویت و ایمان است

نماینده ولی فقیه و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلاب معنویت و ایمان است، خاطرنشان کرد: قدرت انقلاب اسلامی ایران از مردان باایمان رجبی، شعبانی، عاشورایی و محرمی است که تا پای جان، بر آرمان ها و اعتقادات خود ایستاده اند و قدرت انقلاب در همین ایمان و اعتقاد و برکت این ماه‌های عزیز است.

وی تاکید کرد: معنویت، ایمان و اعتقاد، توانست انقلاب را در مقابل امواجی از توطئه ها و مشکلات حفظ کند.

غفلت از انقلاب؛ گناهی نابخشودنی است

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور ادامه داد: یکی از مصادیق بزرگ غفلت که بخشودنی نیست، غفلت از انقلاب و وظایفی است که در قبال نظام و انقلاب داریم و این که حضرت امام خمینی(ره) فرموده اند، « حفظ نظام از اوجب واجبات است» به همین نکته اشاره دارد.

وی یادآور شد: این نظام، امانت الهی است که رایگان به دست نیامده و به تعبیر آیت الله جوادی آملی حفظ نظام بر همه ما واجب عینی است و هر کاری که موجب تضعیف نظام، تفرقه و طمع دشمن می‎شود، حرام عینی است.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: برای حفظ این نظام مقدس، قامت‌های برافراشته زیادی به خون غلطیده و انسان های بزرگی متحمل درد و رنج شدند و خون‌های پاکی برای این نظام، قربانی شدند و هنوز هم انقلاب با خون مطهر شهدا آبیاری می‌شود. همه ما باید نسبت به وظایفی که در قبال این نظام و انقلاب بر عهده داریم، هوشیار تر عمل کنیم و حفظ آن از وظایف مذهبی و اجتماعی همه ماست.

ابتکارات جدید و جلوه‌های ویژه ای که در مراسم 22 بهمن امسال خلق شد، بی نظیر، دیدنی و حائز اهمیت بود

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور در ادامه در خصوص برگزاری مراسم بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: گزارش مبسوطی در مورد فعالیت‌های دهه فجر سال جاری ارائه شد و جای شکرگزاری و قدردانی دارد و از مردم و همه کسانی که در انجام این برنامه ها نهایت همکاری را داشتند سپاسگزارم.

وی افزود: این حرکت خودجوش و حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن، قابل پیش بینی نبود. مردم سنگ تمام گذاشتند و وظیفه خود را انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای راهپیمایی موتوری و خودرویی فراخوان داد، اما در روز 22 بهمن، موج جمعیت مردم به صورت خودجوش به خیابان ها آمدند و تنوع ، ابتکارات جدید و جلوه‌های ویژه ای که در مراسم 22 بهمن امسال خلق شد، بی نظیر، دیدنی و حائز اهمیت بود.

وی به طراوت، تازگی و نشاطی که در جمعیت شرکت کننده در مراسم 22 بهمن وجود داشت، اشاره کرد و افزود: با وجود همه مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های کرونایی، روز 22 بهمن به معنای واقعی جشن ملی بود و طراوت و تازگی مردم به ویژه جوانان از ویژگی های ممتاز مراسم بود. مشارکت و حضور جوان ها و نوجوان ها در همه مراسم به ویژه در گلبانگ الله اکبر در شب 22 بهمن رونق بیشتری داشت.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور با اشاره به نقش هیات اندیشه‌ورز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تقویت محتوا، انتخاب مناسب موضوع همایش‌ها، شعار محوری مراسم و عناوین ایام الله دهه فجر و همچنین جمع آوری ایده‌ها و پیشنهادات گفت: امسال در این زمینه کار بسیار ارزنده‌ای صورت گرفت و از  همه کسانی که در این عرصه بسیار پرتلاش ظاهر شدند تشکر می کنم. بحمدالله امسال بین دستگاه‌ها همکاری و هماهنگی خوبی به‌عمل آمد.

نماینده ولی فقیه و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: البته لازم است ارزیابی دقیقی از نحوه برگزاری مراسم و شناخت نقاط قوت و ضعف آن تهیه و ارائه شود تا در مناسبت‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

وی با قدردانی از همه تشکل‌های مردمی، هیأت مذهبی، مساجد و همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، بسیج، ناجا و پلیس راهور که در مراسم گلباران محل سخنرانی امام راحل در بهشت زهرا (س) و قبور مطهر شهداء و همچنین نورافشانی شب 22 بهمن همکاری داشتند، گفت: از فعالیت‌های صداوسیما به خصوص در بعد تبیینی و ثبت و انعکاس این حماسه و جلوه‌های دیدنی از حضور مردم در سراسر کشور تشکر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین از شهرداری تهران، مجموعه حرم مطهر امام خمینی (ره)، همکاران شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مرکز و استان‌ها و همه کسانی که در برگزاری این مراسم و تقویت آن به نوعی تلاش کردند، تشکر و قدردانی کرد.

در پایان این جلسه از روسای کمیته‌های تخصصی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اهداء لوح، تقدیر شد.

پیش از بیانات حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  جناب‌آقای دکتر پاسوار رئیس کمیته پژوهشی و محتوایی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای رضایی رئیس کمیته اجرایی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گزارشاتی را ارائه کردند.

ارسال نظرات