۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۰۳۳۱۵

دیدگاه تمدن نوین اسلام و فمینیسم درباره مادر و خانواده بررسی شد

دیدگاه تمدن نوین اسلام و فمینیسم درباره مادر و خانواده بررسی شد
نشست بررسی مقاله «دیدگاه تمدن نوین اسلام و فمینیسم درباره جایگاه مادر و خانواده، با توجه به آیات و روایات» برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، زهرا طائبی، در نشست بررسی مقاله «دیدگاه تمدن نوین اسلام و فمینیسم در مورد جایگاه مادر و خانواده، با توجه به آیات و روایات» با ذکر حدیثی از حضرت امیرالمومنین (ع)، بر نقش و جایگاه نوشتن در پیشبرد علم تاکید کرد، و در ادامه به نقد و بررسی مقاله مورد نظر پرداخت.

وی با اشاره به ویژگی‌های عنوان و چکیده در مقالات در مورد نقص‌های موجود در قسمت عنوان و چکیده مقاله دیدگاه تمدن نوین اسلام و فمینیسم در مورد جایگاه مادر و خانواده، با توجه به آیات و روایات گفت: باید در عنوان تناسب موضوع رعایت شده و عنوان بسیار جزئی یا کلی نباشد و به گونه‌ای انتخاب شود که بتوان در یک مقاله ۱۵ الی ۲۰ صفحه‌ای حق مطلب را ادا کرد، بنابراین استفاده از عناوین کلی و طولانی برای مقالات چندان مناسب نیست.

طائبی در مورد چکیده مقالات گفت: چکیده معمولاً بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کلمه می‌باشد و در آن علاوه بر تبیین مختصر مساله و بیان کوتاه اهداف و ضرورت تحقیق، به روش تحقیق و نتایج آن نیز باید اشاره شود؛ تا خواننده بتواند با مطالعه آن چارچوب مطالب را به دست آورد. همچنین باید نتایج تحقیق به صورت مختصر در چکیده بیان شود.

وی در ادامه به بررسی مقدمه و مواردی که باید در مقدمه مقاله به آن توجه شود و نیز در مورد انواع ارجاعات، نحوه ارجاعات در مقاله، و تنظیم فهرست منابع، نکاتی را برای طلاب بیان کرد.

گفتنی است، ژورنال کلاب با موضوع: «دیدگاه تمدن نوین اسلام و فمینیسم در مورد جایگاه مادر و خانواده، با توجه به آیات و روایات» با همکاری گروه پژوهشی شهید آوینی، شامل مدارس علمیه فاطمه الزهرا ورزنه، فاطمه الزهرا نائین، حضرت نرجس خاتون دولت آباد، نرجس خاتون ملک شهر، فاطمه معصومه رهنان، حضرت زینب علویجه و اهل بیت ملک شهر، به صورت حضوری در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون دولت آباد و برخط از طریق سامانه سیما برگزار شد.

ارسال نظرات