۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۷۰۳۳۴۸

برای شب عید 11 هزار تن پرتقال تدارک دیده شده

برای شب عید 11 هزار تن پرتقال تدارک دیده شده
مدیر تعاون روستایی مازندران از ارسال ۱۱ هزار تن پرتقال شب عید از مازندران به سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ساری- سلیمان حاتم‌نژاد گفت: ۲۸ هزار تن پرتقال سهمیه مازندران برای تامین مرکبات  شب عید است که ۱۱ هزار تن آن به استان ها ارسال شده است و بقیه این سهمیه نیز تا ۲۰ اسفند  امسال ارسال می‌شود.

به گفته مسئولان جهاد کشاورزی بیش از ۴۰۰ هزار تن مرکبات اکنون در انبار‌های استان ذخیره شده است که بخشی از آن برای تازه خوری، بخشی برای صادرات و بخشی نیز برای عرضه شب عید و ماه‌های فروردین و اردیبشهت ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

به گفته حاتم نژاد قیمت مرکبات شب عید براساس تصمیم کمیته راهبردی ستاد تنظیم بازار اعلام خواهد شد و اگر قیمت مرکبات در بازار زیر ۱۳ هزار تومان باشد پرتقال‌های ذخیره شده در انبار‌های سازمان تعاون روستایی برای اردیبهشت و خرداد که میوه چندانی در بازار نیست باقی می‌ماند اما اگر قیمت مرکبات بالای ۱۳ هزار تومان باشد با ۲۰ درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد.

به گفته حاتم‌نژاد یکی از مسائل بحث خرید کالا‌های ضروری از طریق سیستم هوشمند و اینترنتی است که در این زمینه ازطریق شرکت‌های دانش‌بنیان خرید هوشمند از هفته آینده در استان آغاز خواهد شد.

قیمت خرید هر کیلوگرم پرتقال مازندران برای شب عید در کف کامیون و با احتساب هزینه‌های برداشت، شست و شو، سورت و بسته بندی پارسال ۱۰۵ هزار ریال و امسال ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است، اما با توجه به عرضه زیاد پرتقال و قیمت پایین آن در برخی استان‌ها به نظر می رسد قیمت مرکبات شب عید پایین تر از قیمتی باشد که ستاد تنظیم بازار اعلام کرده است.

ارسال نظرات