۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۷۰۳۵۱۲

خطر روسیه برای رژیم صهیونستی

خطر روسیه برای رژیم صهیونستی
یک تحلیلگر صهیونیست ضمن اعلام اینکه جنگ در اوکراین تصور غلط کاهش نیروهای ارتش در مقابل تقویت توانایی تسلیحاتی را کنار زد، گفت، حجم نیروهای ارتش رژیم اسرائیل برای جنگ در چند جبهه کم است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوسی یهوشع» تحلیلگر نظامی صهیونیست در یادداشتی در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت، «جنگ روسیه علیه اوکراین» بر تصور غلط کاهش کاهش حجم نیروهای ارتش‌ها در مقابل تقویت توانایی تسلیحاتی، موشک‌های نقطه‌زن و سامانه‌های پدافند هوایی تأکید کرد.

وی در ادامه ضمن اعلام اینکه تصمیم «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تقویت توانایی‌های ارتش با سلاح، موشک‌های نقطه‌زن و سامانه‌های دفاعی مهم است اما کافی نیست، تصریح کرد: حجم نیروهای ارتش ما در رویارویی با جنگی که ممکن است در چندین جبهه باشد، کم است.

این تحلیلگر صهیونیست در ادامه به سخنان «ایال زمیر» نائب رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی که در سخنرانی خداحافظی خود گفته بود« اگر زندگی و شکوفایی میخواهیم باید برای هر سناریویی آماده باشیم» اشاره کرد ، خواستار حفظ حاشیه وسیع امنیت و قدرت و توجه به کارآمدی ارتش در قبال جنگ آینده شد و افزود، جنگ آینده تنها در توانایی پیشرفته تکنولوژی نیست بلکه باید به نیروهای انسانی همراه با کمیت و کیفیت این تکنولوژی نیز توجه داشت.

یهوشع در ادامه به نبرد «سیف القدس» در ماه می سال گذشته میلادی که درگیری نظامی در غزه همراه با اعتراضات کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ همزمان شده بود، اشاره کرد و گفت، در صورتی که یک درگیری با حزب‌الله رخ بدهد، رژیم اسرائیل خود را در درگیری چند جبهه در غزه، کرانه باختری و نیز اراضی اشغالی ۱۹۴۸ خواهد دید.

وی تأکید کرد، اینچنین جنگی در چند جبهه نیازمند نیروهای نظامی و ذخیره بیشتر است و ارتش رژیم صهیونیستی ممکن است مجبور به درگیری زمینی و ورود به مرزهای غزه و لبنان یا دیگر مناطق جهت جلوگیری از شلیک موشک است و این یعنی نیاز به ارتشی بزرگ و ماهر و آموزش دیده.

این تحلیلگر صهیونیست در پایان تأکید کرد، تحولات اوکراین به ارتش‌های منطقه، ناتو و غیره نشان داد که کاستن از نیروهای ارتش و تکیه صرف بر تکنولوژی تصوری اشتباه است.

عملیات روسیه در اوکراین وارد پنجمین روز شده و درگیری‌ها همچنان در شهرهای بزرگ این کشور در حالی ادامه دارد که دو طرف قصد دارند مذاکرات خود را آغاز کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۶
.. انتقاد
0
0