۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۷۰۳۵۶۸
امام جمعه شهر قدس:

تربیت مقدم بر تعلیم است / امور تربیتی، ماحصل بعثت نبی مکرم اسلام

تربیت مقدم بر تعلیم است / امور تربیتی، ماحصل بعثت نبی مکرم اسلام
تهران ـ حجت‌الاسلام جوکار با بیان اینکه امور تربیتی، ماحصل بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است، گفت: تعلیم، ابزار و وسیله است تا بتوانیم به تزکیه و تربیت برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تهران، وحید محرمی، مدیر اداره آموزش و پرورش شهر قدس امروز به همراه مهدی چیوایی معاون پرورشی و تربیت بدنی این اداره و دیگر عوامل حوزه پرورشی، به مناسبت روز امور تربیتی با حجت‌الاسلام جوکار امام جمعه شهرستان قدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ضمن ارائه گزارش اظهار کرد: استفاده از دانش‌آموزان در مراسمات مختلف، نشان دهنده رشد صحیح دانش‌آموز و استفاده درست از اعتماد به نفس آنان است.

وی نگاه مدیر آموزش و پرورش را راهبردی و گره گشا دانست و افزود: این نگاه ارزشمند به حوزه پرورشی که در گذشته به این صورت نبوده، بسیاری از مشکلات را حل کرده است.

وحید محرمی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان در ادامه بیان کرد: آمار های موجود از آسیب های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی، نشان دهنده زنگ خطر است؛ یکی از طرح های مهم و اساسی در راستای جلوگیری از اینگونه آسیب ها، طرح نماد است. باید با استفاده از این طرح، جلوی این خطر را گرفت.

حجت‌الاسلام جوکار امام جمعه شهرستان قدس در این دیدار اذعان کرد: امور تربیتی، ماحصل بعثت نبی مکرم اسلام (ص) است. طبق آیات قرآن کریم، یک آیه بر تقدم آموزش بر پرورش و ۳ آیه برخلاف این مسئله را عنوان می‌کند.

وی افزود: تعلیم، ابزار و وسیله است تا بتوانیم به تزکیه و تربیت برسیم. باید با استفاده از ظرفیت های حوزه پرورشی این نگاه را اول در آموزش و پرورش نهادینه کنیم. نتیجه‌ای که ما به دنبال آن هستیم، مطلقا درس و فرمول نیست؛ باید آموزش صورت گیرد تا پرورش به نتیجه برسد. مسئله مقدم بودن تربیت و مقدمه بودن تعلیم را به خانواده ها منتقل کنید تا تربیت وارثان انقلاب، به دست خانواده، جامعه، مدرسه و مسئول انقلابی صورت گیرد.

امام جمعه شهرستان قدس با اظهار بر اینکه نگاه امروز به نوجوانان، به عنوان "نوجوان تمدن ساز" است، گفت: باید با تقویت بنیه عقیدتی، این شاخصه را به جوان مؤمن انقلابی برسانیم. قرارگاه مرکزی برای تدوین و اجرایی سازی برنامه ها و رشد و بالندگی نوجوانان، معاونت پرورشی است.

حجت‌الاسلام جوکار در ادامه با اشاره به اصلاح مدارس که باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: زیرساخت های پرورشی در مدارس، دچار ضعف شده است که با برگزاری دوره های توانمندسازی برای مربیان پرورشی، می‌توان از این جنگ فرهنگی، با استفاده صحیح از جهاد تبیین، به سلامت خارج شد.

وی تصریح کرد: باید هرچه زودتر در این حوزه اثرگذار، شبکه سازی صورت گیرد تا پس از مشخص شدن جایگاه افراد، به سمت توانمندسازی هر قسمت پیش برویم و سپس با فرهنگ سازی ، افکار عمومی را مدیرت و در نهایت به تعالی بخشی دست پیدا کنیم.

امام جمعه شهر قدس در پایان از تلاش های مدیریت و معاونت پرورشی آموزش و پرورش و مدیران و معاونین و مربیان پرورشی و مشاورین و خانواده های محترم در اهتمام به تربیت دانش آموزان تشکر نمود.

ارسال نظرات