۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۷۰۳۵۷۲
آیت الله اعرافی خبر داد؛

شکل گیری ۱۵ گروه علمی در راستای گرامیداشت صدمین سالگرد بازتأسیس حوزه علمیه قم

شکل گیری ۱۵ گروه علمی در راستای گرامیداشت صدمین سالگرد بازتأسیس حوزه علمیه قم
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به راه اندازی دبیرخانه سالگرد بازتأسیس حوزه علمیه قم از شکل گیری ۱۵ گروه علمی در این راستا خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار رئیس عقیدتی سیاسی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح که در دفتر مدیر حوزه در قم برگزار شد، گفت: در عرصه جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است باید با منطق درست و عرضه صحیح به ارائه گزارش در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

وی افزود: جهاد تبیین باید پیوستی برای تمام فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف کشور قرار گیرد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی هم فرماندهی الهی و هم قوانین بر اساس دستورات الهی است و این نعمت بزرگی برای ما مسلمانان است.

وی ایجاد تردید در مورد اصل اقدامات انجام شده از سوی نظام را یکی از حربه‌های دشمنان انقلاب دانست و گفت: مقایسه دستاوردهای انقلاب اسلامی با برخی کشورهای دیگر که تحت هیچ تحریم و فشاری نبوده اند و حتی انکار اصل آنها از دیگر مغالطاتی است که دشمنان اسلام و انقلاب در تقابل با نظام پیگیری می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: باید رعایت انصاف و عدم غلو در ارائه گزارش دستاوردهای انقلاب یکی از محورهای مدنظر ما باشد؛ بحمدالله انقلاب اسلامی آن قدر دستاورد دارد که اصلاً نیاز به مبالغه در گزارش آنها نیست.

وی با اشاره به طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه افزود: این طرح در حال اجرا بوده و تاکنون مقالات بسیاری در این زمینه دریافت شده است.

آیت الله اعرافی بیان داشت: راه اندازی دبیرخانه سالگرد بازتأسیس یا احیای حوزه علمیه قم یکی دیگر از اقدامات حوزه در راستای ارائه دستاوردهای آن و در سده گذشته می‌باشد.

وی گفت: در این راستا پانزده گروه علمی شکل گرفته است که حرکت علمی گسترده‌ای محسوب می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: در این طرح به دنبال شناسایی دستاوردها و همچنین پرداختن به تطورات حوزه علمیه قم در محورهای آموزشی، پژوهشی، مدیریتی، اجتماعی، سیاسی، بین الملل و تبلیغی بوده ایم.

وی با تأکید بر طراحی منظومه فکری و راهبردی حوزه در دوره جدید آن عنوان داشت: به همت کارشناسان و اساتید علوم مختلف برنامه‌های کلان و راهبردی برای افق پیش روی حوزه‌های علمیه طراحی شده است که سایر سازمان‌ها هم جهت ارتباط گیری و همکاری با حوزه می‌توانند آنها را مورد مطالعه قرار دهند.

ارسال نظرات