۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۷۰۳۵۹۵
‌امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

بی هویتی شخصیتی و اجتماعی مردم از عوامل بعثت انبیای الهی است

بی هویتی شخصیتی و اجتماعی مردم از عوامل بعثت انبیای الهی است
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: بی هویتی شخصیتی و اجتماعی مردم از اسبابی بوده اند که مستلزم بعثت انبیای الهی در هر دوره از دوران زندگی بشریت بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمن مرادی امروز در مراسم جشنی که به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت این عید بزرگ اتمام رسالت همه انبیای الهی بود و دین خدا در زمین توسط آخرین سفیر خویش تکمیل و ابلاغ شد.

‌امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: مبعوث شدن پیامبر مکرم اسلام به سبب هدایت انسان ها و اینکه بشریت در طول تاریخ همواره از گمراهی های گوناگون که باتعبیر ظلمات از آن یاد شده رنج برده، بسیار با اهمیت است.

ماموستا مرادی افزود: بی هویتی شخصیتی و اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی، دیدگاه مردم نسبت به خویش، دنیا و زندگی و فلسفه خلقت و چگونگی رفتار آنان همه و همه از اسبابی بوده اند که مستلزم بعثت انبیای الهی در هر دوره از دوران زندگی بشریت بوده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه یادآوری کرد: از طرفی فطرت دین گرایی و دین دار بودن مردم و بشریت انسان را وادار به قبول خیلی چیزها و عقاید باطل نموده که با آمدن پیامبران از طرف خداوند، بشریت راه واقعی خویش را پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در برهه ای از زمان ارسال پیامبران متوقف می شود و مردم از هدایت انبیای گذشته همانند حضرت موسی و عیسی(ع) دور شده یا شریعت آنان را تغییر یافته دیدند.

ماموستا مرادی افزود: در چنین شرایطی آخرین پیامبر الهی که هادی الی سبیل الحق باشد از طرف پروردگار برای تمامی بشریت مبعوث شد تا روشنگر راه مردم و رهبر بشر بطرف حقیقت از دست رفته ای بنام دین حق باشد و جامعه را از گمراهی و انواع گناهان و معصبت ها برهاند و به نور و روشنایی عقلانیت ایمان و تزکیه راهنمایی کند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ادامه داد: با بعثت مبارک رسول مکرم اسلام(ص) گمراهی ها به هدایت، جهالت ها به دانش و کج اندیشی ها به واقعگرایی و حق پرستی تبدیل شد و مردم صراط مستقیم خویش را یافتند.

وی یادآور شد: با بعثت پیامبر اسلام جهالت پرستش بت ها، اخلاق های زشت اجتماعی ،فرهنگی سیاسی، اقتصادی و حتی خانوادگی و قومی و قبیله ای و صدها ناهنجاری دیگر که جوامع بشریت را تحت الشعاع خویش قرار داده بود برطرف شد.

ماموستا مرادی ادامه داد: با بعثت حضرت رسول(ص) مشخص شد هیچ شخص عربی بر غیر عرب برتری ندارد و ملاک برتری تقواست و همه این برکات از نبوت و رسالت و کتاب همیشه جاوید قران سرچشمه گرفته و تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: بحمدلله در نظام اسلامی ملت شریف ایران که با وجود تنوع قومی و مذهبی وحدت خوبی دارند که مثال زدنی است و تنوع و اختلاف مذاهب سبب تفرقه و نزاع و نگرانی های خاص نشده است.

ماموستا مرادی در پایان گفت: شایسته است در جامعه اسلامی ما از موارد مورد اختلاف با تسامح و گذشت رفتار کنیم تا دشمنان اختلافات مذهبی را سبب تفرقه و دوری مسلمانان از هم قرار ندهند./1400/پ210/

ارسال نظرات