۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۷۰۳۷۴۰

کتاب «آخرین نماز در حلب» به چاپ یازدهم رسید

کتاب «آخرین نماز در حلب» به چاپ یازدهم رسید
چاپ یازدهم کتاب «آخرین نماز در حلب»؛ مجموعه خاطرات شهید مدافع حرم عباس دانشگر توسط انتشارات شهید کاظمی راهی بازار نشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، چاپ یازدهم «آخرین نماز در حلب»؛ مجموعه خاطرات شهید مدافع حرم عباس دانشگر توسط انتشارات شهید کاظمی راهی بازار نشر شد.

شهدای مدافع حرم موج جدیدی از اسلام‌خواهی را نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان اسلام ایجاد کرده‌اند.

آن‌ها داشته‌های دفاع مقدس را غنی کردند و فصول دیگری بر کتاب قطورش افزودند. شهید عباس دانشگر یکی از شهدای مدافع حرم است که به تعبیر مقام معظم رهبری لفظ «جوان مؤمن انقلابی» شایسته اوست.

عباس دانشگر در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۲ در سمنان متولد شد. حضور او در پایگاه و بسیج باعث شد رفتار و گفتارش با اخلاق اسلامی آراسته شده و رابطه‌ای صمیمی و عاطفی با دوستانش پیدا کرد.

سپس در کنکور سراسری سال ۱۳۹۰ شرکت کرد و با رتبه‌ عالی در رشته مهندسی کامپیوتر شاخه نرم‌افزار قبول شد؛ اما به دلیل دور‌اندیشی و البته علاقه‌ به سپاه پاسداران، در آزمون دانشگاه امام حسین(ع) نیز شرکت کرد و به این ترتیب وارد دانشگاه امام حسین(ع) شد.

 پس از گذشت یک سال آموزش عمومی  در رشته افسری، دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۵ به جبهه مقاومت در سوریه پیوست و سرانجام در بیستم خرداد در روستای هویز حومه جنوبی شهر حلب سوریه با موشک تاو آمریکایی به شهادت رسید. 

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: بعد از دو هفته از شهادتش، ساکش به دستمان رسید وسایل داخل ساک را یک به یک دیدم و ساک را کنار اتاق گذاشتم. در نیمه‌های شب ناگاه صدای اذان را شنیدم و از خواب پریدم. ساعت را نگاه کردم. دیدم نیم ساعت به اذان شرعی مانده؛ هیجان تمام وجودم را گرفته بود؛ دویدم در حیاط خانه که ببینم صدای اذان از مناره مسجد است یا نه! متوجه شدم صدای اذان از داخل خانه است؛ وقتی خوب دقیق شدم؛ دیدم اذان از ساک کنار اتاق است. سراسیمه به سمتش رفتم و گوشی تلفن عباس در ساک بود؛ گرفتم، نگاهم به آن خیره شد... روی صفحه نوشته بود: «اذان به وقت حلب».

یک سالی از شهادت عباس می‌گذرد هنوز در خانه ما صدای اذان در سه نوبت به افق حلب پخش می‌شود یکبار بار دست بردم که حذفش کنم دلم نیامد با خود گفتم بگذار هر روز ندای الله اکبر در خانه طنین انداز شود تا مرحمی بر دل باشد. 

چاپ یازدهم کتاب «آخرین نماز در حلب»؛ مجموعه خاطرات شهید مدافع حرم عباس دانشگر است که در قطع رقعی و ۱۷۶ صفحه به کوشش پدر شهید (مؤمن دانشگر) به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. 

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند به سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی nashreshahidkazemi.ir مراجعه کرده و یا با ارسال نام کتاب به سامانه پیام‌کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را دریافت کنند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات