۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۰۳۷۴۵
بازدید سرزده رئیسی؛

یک رئیس جمهور، یک صنعت فشل و هزار حرف نگفته

یک رئیس جمهور، یک صنعت فشل و هزار حرف نگفته
حضور میدانی آیت الله رئیسی برای حل مشکل صنعت خودروسازی در ایران که امروز یک صنعت فشل و تجملاتی به حساب می‌آید برای حل مشکلی است که اختاپوس‌ها برای این صنعت درست کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز گذشته طی یک دیدار سرزده به شرکت خودروسازی ایران خودرو رفت. آیت الله رئیسی به صورت مستقیم در جریان روند خودروسازی تا تحویل آن به مشتریان قرار گرفت و وقتی از نزدیک در جریان اختلالات و مشکلاتی که از ساخت خودرو تا تحویل آن به مشتریان وجود دارد قرار گرفت، دستور‌های هشت‌گانه‌ای را برای حل این مشکلات ارائه کرد. [۱]

همچنان رسانه‌های معاند، بیگانه و اذناب آن‌ها در داخل کشور به دنبال مطرح کردن پوپولیستی بودن این سفر‌ها و بازدید‌های سرزده هستند. «اگر برخی رسانه‌هایی که جیره و مواجب خود را به‌طور کامل از دولت پیشین دریافت می‌کردند اعتقاد دارند که در میان مردم بودن آیت الله رئیسی، حرکتی پوپولیستی است، چگونه می‌خواهند کمیت و کیفیت اخبار مرتبط با آیت الله رئیسی را توجیه کنند؟ برای آیت الله یک حضور ساده در میان مردم و چند عکس برای اقدامات پوپولیستی کافی است، اما او به مردم و در میان مردم بودن و گره گشایی از مشکلات آن‌ها باور دارد.» [۲]

یکی از مشکلاتی که در مدیریت‌های کلان پیش‌روی آیت الله رئیسی وجود دارد، عدم وجود نیرو‌های کارآمد یا بهتر است بگوییم عدم شناسایی صحیح آن‌ها در عرصه مدیریت میدان و بعضی از مدیران کلان کشوری است. گاهی اوقات گزارشات و آمار‌های مرگ و میر کرونا که باعث ایجاد توهم ایمن بودن از خطر در ذهن برخی از مسؤولان و شیوع پیک‌های جدیدتر کرونا می‌شد، آیت الله رئیسی در جلسه‌ای با هیئت دولت گفت: «فوت حتی یک نفر هم به خاطر کرونا زیاد است و نباید اتفاق بیفتد.» [۳]

اکتفای مسؤولان به صرف گزارشاتی که از نهاد‌های زیردست به آن‌ها می‌رسد، گاهی اوقات به دلیل افتادن در دام‌های بررسی و تحلیل آمارها، مقام مسؤول را دچار خطای محاسباتی می کند. چنان که برخی از مسؤولان سابق به دلیل اکتفا به آمار و ارقام در برخی گزارش‌های اقتصادی و عدم حضور اجتماعی، از اوضاع بازار آن چنان که باید خبر نداشتند و بنابراین تصمیماتی صحیح اتخاذ نمی‌شد.

تعداد بازدید : 3

همه مسؤولان از میزان دپوی خودرو در شرکت ایران خودرو و سایپا مطلع هستند. مستند اختاپوس نیز یکی از مستند‌هایی بود که بیخ و بن تمام ماجرای خودروسازی و نفوذ به آن را به تصویر کشید؛ اما هنوز کسی عمل جراحی این تومور سرطانی در صنعت خودروسازی را اجرایی نکرده است تا بعد از آن بتوانیم این صنعت بیمار شده را درمان کنیم.

بسیاری از مهندسان و متخصصان خودروسازی مانند مهندس جمشید آرین زیر دست و پای مافیای خودروسازی له شدند که قابلیت تبدیل خودروسازی ایران به صنعت شماره یک جهان را داشتند. همچنان که قدرت موشکی ایران امروز جزو قدرت‌های برتر جهان به شمار می‌رود و بی‌شک می‌توان قدرت شماره یک جهان را نیز به آن لقب داد.

یک رئیس جمهور، یک صنعت فشل و هزار حرف نگفته

موشک‌های روسیه بعد از طی مسافت‌ها نمی‌توانند یک هدف را به درستی مورد اصابت قرار دهند؛ اما موشک‌های ایران در هدف گیری یک پایگاه آمریکایی به دقت عمل کردند. این موضوع مورد توجه یکی از رسانه‌های خارجی قرار گرفت که از دقت موشک‌های فاتح-313 ایران سخن گفت.

امیدواری مردم به این است که فرمان‌های هشت گانه آیت الله رئیسی با پیگیری‌های جدی توسط معاون اول ایشان دنبال شود و همچنان که در فرمان عقب نشینی نهاد‌های دولتی، قضایی و نظامی از سواحل و بستر رودخانه‌ها دنبال شد، این طرح تا چندماه آینده تأثیر خود را در قیمت خودرو‌ها نشان بدهد.

در مورد آن‌هایی هم که اعتقاد دارند این حرکت‌ها پوپولیستی است حداقل به ارباب‌های خودتان بگویید که آن‌ها هم به این اقدامات پوپولیستی اقدام کنند تا شاید سه چهار سال آینده بتوانید دوباره زمام قدرت ریاست جمهوری را در اختیار بگیرید. اصلاً این هشت سال که گذشت یک بار آقای روحانی را در میان «مردم» دیدیم؟

محمدحسین کتابی
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
۱- ۸ دستور رییس جمهور برای کیفی و کمی سازی تولید خودرو در کشور
۲- ر. ک: بگذار بگویند پوپولیستی
۳- اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اعمال کنترل‌های هوشمند با جدیت پیگیری شود

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
مستند اختاپوس رو از کجا میتونیم دانلود کنیم؟
0
0