۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۷۰۳۹۳۶
آیت الله کعبی:

امام جمعه نباید نسبت به فساد در جامعه بی تفاوت باشد

امام جمعه نباید نسبت به فساد در جامعه بی تفاوت باشد
عضو جامعه مدرسین گفت: تریبون نماز جمعه باید ازدیاد بخش بینش دینی و بصیرتی در مردم شود و نگاه مردم را نسبت به فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی تقویت کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در چهارمین جلسه نقد گفت و گوی نخبگانی که به میزبانی نهاد نماز جمعه کل کشور برگزار شد با اشاره به اینکه در نگاه شیعه امام جمعه و خطیب جمعه باید یکی باشد اظهار داشت: فرهنگ اسلامی نشانگر این است که در دین اسلام دین از سیاست جدا نیست؛ بلکه مکمل همدیگر هستند.

وی در ادامه افزود: امام جمعه باید فسادها اعم از فساد دینی و غیر دینی را در تریبون نماز جمعه بیان کرده و سیاست های مختلف اسلامی در زمینه های مختلف را برای مردم تبیین و مسائل سیاسی روز را تحلیلی بیان کند؛ نه اینکه به صورت اخباری مطالب را شمارش کند.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه تریبون نماز جمعه باید ازدیاد بخش بینش دینی و بصیرتی در مردم باشد ابراز داشت: باید نگاه مردم نسبت به فرهنگ اسلامی را تقویت کرد و موانع موجود در راه تبیین برطرف شده و هشدارهای لازم داده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه بیان داشت: باید تصمیمات و برنامه ها و اقدامات در تریبون نماز جمعه به اطلاع مردم رسانده شود؛ چنانکه در اوایل انقلاب تریبون های نماز جمعه چنین نقشی داشتند؛ چراکه نماز جمعه محل تصمیم سازی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام جمعه چندین نقش را می تواند ایفا کند که اولین آن تبیین ارزش های اسلامی و انقلاب اسلامی به مردم است و در مقابل دشمنان نیز باید بصیرت افزایی و بینش دشمن شناسی مردم تقویت شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بخش دیگری از وظایف امام جمعه ابراز داشت: کار بعدی و اصلی امام جمعه بحث مطالبه گری است و این به معنای این نیست که باعث ایجاد تشنج شده و موجب ایجاد نزاع در جامعه شود.

آیت الله کعبی در ادامه بیان داشت: روز جمعه روز جمع بندی و نتیجه گیری از فعالیت های امام جمعه در طول هفته است و الزاماً لازم نیست که همه مطالب در تریبون نماز جمعه ارائه شود؛ چراکه تریبون نماز جمعه محل ایجاد امنیت و آرامش و جریان سازی است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به محتوای ارائه شده در خطبه های نماز جمعه ابراز داشت: امام جمعه باید مطالبی غنی در نماز جمعه ارائه کند و با غنای محتوایی خطبه های نماز جمعه بر وزانت و کارآیی نماز جمعه و خطبه های آن بیفزاید.

ارسال نظرات