۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۰۳۹۹۹

نوزدهمین جشنواره کتاب دفاع مقدس 18 اسفند برندگان خود را می‌شناسد

نوزدهمین جشنواره کتاب دفاع مقدس 18 اسفند برندگان خود را می‌شناسد
نوزدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس، چهارشنبه (18 اسفند) با اعلام اسامی برندگان در محل سالن خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نوزدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس چهارشنبه (۱۸ اسفند) با اعلام اسامی برندگان از ساعت ۹ تا ۱۲ و در محل سالن خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

در این مراسم که با حضور یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر ارشاد و سیدمحمد حسینی، معاون امور فرهنگی رئیس جمهوری برگزار می‌شود، نمایشگاهی از آثار منتخب و برگزیده ۱۸ دوره قبل و همچنین دوره نوزدهم در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

جشنواره کتاب سال دفاع مقدس که از سال ۱۳۷۳ آغاز به کار کرده و توانسته ۱۸ دوره دوسالانه را برگزار کرده، اینک به پله نوزدهم رسیده تا در واپسین روزهای سال جاری به کار خود پایان دهد.

این دوره از جشنواره با حضور ۹۰ نفر از داوران و کارشناسان تخصصی حوزه کتاب در ۱۸ گروه داوری شد و از بین ۲۹۷۱ عنوان اثر ارسال شده با ۲۶/۲ درصد رشد نسبت به ادوار گذشته، ۳۵ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس ویژه کتاب‌های سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در ۱۸ گروه خاطره، مستند، پژوهش‌های نظامی ـ سیاسی، داستان ـ رمان، زندگینامه داستانی، شعر و نثر ادبی، پژوهش‌های فرهنگی ـ اجتماعی، پژوهش‌های ادبی، ادبیات کودک و نوجوان، بیداری و مقاومت بین الملل اسلامی، تاریخ شفاهی، آثار مرجع، ترجمه، هنرهای تجسمی، توطئه‌های داخلی، هنرهای نمایشی، پژوهش‌های هنری و مدافعان حرم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات