۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۷۰۴۰۰۹
یادداشت؛

حبیبان سبزپوش

حبیبان سبزپوش
سبزی رنگ لباس عده‌ای خاص در جامعه ما دارای مفهوم و معنایی ویژه است، همان‌هایی که عشق و ایثار را با هم درآمیختند و با تمام وجود در راه آرمان‌های انقلاب ایستادگی کردند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سبز، رنگی زیبا، آرام‌بخش، معنوی و شاد است که در طبیعت خداوندی، انسان را به وَجد می آورد و ارمغان آرامش را به همراه دارد؛ اما همین رنگ، در فرهنگ اسلامی - ایرانی ما، حس و حال دیگری دارد.

سبزی پرچم سه رنگ ایران اسلامی که نشان از پویایی و شادابیِ ایران و ایرانی دارد‌. پارچه های سبز‌ رنگ متبرک شده از آستان‌های مقدس اهل‌بیت(ع)، چلچراغ‌ها و لوستر‌هایی که با نورِ معنوی سبز در اماکن مقدسه، چشم نوازی می‌کنند، پرچم‌هایی که به رنگ سبز، بر فراز گنبد و گلدسته‌ها، به اهتزاز درمی‌آیند، شال‌ها و کُلاه‌هایِ سبزی که سادات بنی‌الزهراء، به نشانه‌ انتساب به خاندان رسول خدا(ص)، استفاده می‌کنند و ... همه و همه، نشان از جایگاه این رنگ زیبا، در فرهنگ دینی و ملی ما دارد.

اما در این میان، سبزی رنگ لباس عده‌ای خاص در جامعه‌ اسلامی ما، دارای مفهوم و معنایی ویژه است.

همان‌هایی که عشق و ایثار را با هم درآمیختند و با تمام وجود، در راه آرمان‌های اسلام و انقلاب، ایستادگی کردند.

آنانی که معلم ادبیات مقاومت بودند و کلاس درس آنان برای دانش‌آموزان و دانش‌جویان، همچنان برقرار است.

شیران چون زین‌الدین‌ها، دل‌آذر‌ها، باکری‌ها، همت‌ها،  باقری‌ها،  خرازی‌ها  و  چمران‌ها  که جان شیرین خود را در طَبَق اخلاص گذاشتند و دوران تجاوز هشت ساله‌ رژیم بعث عراق را، در کنار سایر نیروهای نظامی و مردمی، به صحنه‌هایی از نبرد حق علیه باطل تبدیل کردند.

سبز‌پوشانی که پیر و مرادشان خطاب به آنان فرمود که: ای کاش من هم یک پاسدار بودم و اگر سپاه نبودید، کشور هم نبود.

افرادی که در سال‌های پس از جنگ، لحظه‌ای از پای ننشستند و در میدان‌های سازندگی و جهاد فرهنگی، شبانه‌روز، نداشتند.

دلیرمردانی که در اطاعت از فرمان ولی امر زمان، سر از پا نمی‌شناختند و همه از سرباز گرفته تا سردار، در راه حفظ و نگهداری از اسلام، قرآن، انقلاب و ولایت فقیه، همیشه پا در رکاب بوده و هستند.

همان‌هایی که نائب‌الامام آنان را اینگونه توصیف فرمود که: پاسداران بی نظیرند، امروز چه کسی مثل جوانان پاسدار است؟ همین پاسداران و بسیجی‌ها، واقعاً بهترین جوانانند که در میدان علم و دین و جهاد، پیشرو هستند در کجا چنین جوانانی را سراغ داریم؟ نظیر اینها را خیلی کم داریم و در هیچ جای دنیا، تعدادشان به این کثرت نیست.

حبیب‌هایی چون همدانی‌ها و قاسم‌هایی چون حججی‌ها که همچون سرداران کربلا در دفاع از حرم، جانانه ایستادند و با خون خود در مقابل درندگان داعشی، از حریم حرم محافظت نمودند.

اسطوره‌هایی چون سردار باعظمت دل‌ها، سردار پرافتخار اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی که مصداق واقعی أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم تَراهُم رُكَّعًا سُجَّدًا يَبتَغونَ فَضلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضوانًا سيماهُم في وُجوهِهِم مِن أَثَرِ السُّجودِ  بود و در مسیر سعادت، کمال و شهادت، هم مرضیّ امام زمانش بود و هم نائب الامام سه بار با چشمانی مملوّ از مروارید‌های اشک‌ در نمازش فرمود:  ٱللَّٰهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَيْرًا.

آری! رنگ سبز در فرهنگ ایران و ایرانی، یک دنیا حرف دارد.

برادر پاسدارم، روزت مبارک

میلاد سراسر نور خامس آل عبا، سیدالشهدا، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار، بر امام زمان ارواحنافداه، امام خامنه‌ای دامت‌برکاته و همه‌ی عاشقان و دلدادگان اهل‌بیت(ع)، مبارک.

احمد قادری

ارسال نظرات