۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۷۰۴۰۶۴

اولویت ساخت اورژانس هوایی در کرمانشاه

اولویت ساخت اورژانس هوایی در کرمانشاه
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : ساخت پایگاه اورژانس هوایی کرمانشاه در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از قباد محمدی گفت : اقداماتی که اورژانس پیش بیمارستانی انجام می‌دهد بسیار ارزشمند و گرانقدر است.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه پرسنل اورژانس جز اولین کسانی هستند که بر بالین بیمار یا مصدوم حاضر می‌شوند و جان مردم را نجات می‌دهند.

نجات جان انسان‌ها و خدمت به مردم نعمت بزرگی است که خداوند به بندگان خاص خود عطا می‌کند.

افرادی که در اورژانس فعالیت می‌کنند به حریم خصوصی خانواده‌ها راه پیدا می‌کنند و باید امین مردم باشند.

تمام مطالبات پرسنل اورژانس پیگیری می‌شود و دانشگاه در جهت رضایت کادر درمان گام بر می‌دارد.

محمدی می گوید: رسیدگی به تجهیزات به ویژه آمبولانس‌ها، توزیع مناسب نیروی انسانی در شهرستان‌ها، ساخت ساختمان مرکزی و ساخت پایگاه اورژانس هوایی از موضوعاتی است که در اولویت قرار می‌گیرد.

بیش از ۴۲۰ هزار تماس تلفنی با اورژانس کرمانشاه برقرار شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیش از ۴۲۰ هزار تماس تلفنی با اورژانس کرمانشاه برقرار شده است.

هومن رفیعی گفت : اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث خط مقدم حفاظت از سلامت مردم در بحران‌ها است.

در اورژانس پیش بیمارستانی واحد‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که مهمترین آن‌ها واحد عملیات و واحد ۱۱۵ بوده که با مردم در ارتباط بوده و قلب تپنده اورژانس است.

در واحد ارتباطات ۱۱۵ تعداد ۴۰ نیروی پرستار خانم مشغول به کار هستند که با راه اندازی پزشک مشاور نیز سه پزشک مشاور خانم به آن‌ها اضافه شد و اکنون به صورت ۲۴ ساعته پزشک مشاور نیز در حال خدمت به مردم است.

 ۷۴۸ نفر نیروی ستادی و عملیاتی اورژانس در حال خدمت رسانی به مردم استان کرمانشاه هستند که از این تعداد ۲۶۶ نفر نیروی عملیاتی در شهرستان کرمانشاه هستند.

در مجموع استان کرمانشاه دارای ۷۲ پایگاه اورژانس بوده که ۳۲ پایگاه شهری، ۳۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه هوایی در حال فعالیت هستند.

 ۱۴۹ دستگاه آمبولانس در اورژانس پیش بیمارستانی فعال بوده و در امسال بیش از ۴۲۰ هزار تماس و حدود ۷۰ هزار مأموریت و ۸۹ پرواز هوایی در اورژانس پیش بیمارستانی در استان انجام شده است.

به طور معمول ۱۰ درصد تماس‌ها و مأموریت‌های روزانه پایش می‌شوند و ۸۰۰ بازدید میدانی از ابتدای سال تا آذرماه انجام شده است.

رفیعی می گوید: افتتاح هشت پایگاه طی ۱۸ ماه گذشته در استان کرمانشاه، افتتاح ۲ پایگاه آموزشی و پیگیری تعمیرات اساسی برای پایگاه ۲ شهری در سرپل ذهاب با مشارکت شبکه بهداشت و درمان از دیگر اقدامات اورژانس پیش بیمارستانی است .

ارسال نظرات