۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۷۰۴۰۶۵

اختصاص درآمد سالانه از ارسال پیامک ها به معلولان و ساماندهی کودکان کار

اختصاص درآمد سالانه از ارسال پیامک ها به معلولان و ساماندهی کودکان کار
مجلس تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان از مجموع درآمد ارسال هر پیامک را برای قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان بر اساس بخشی از قانون حمایت از حقوق معلولان و افراد تحت سرپرستی معلولان با معرفی سازمان بهزیستی کشور تحت پوشش بیمه خدمات درمانی و معلولان قرار می‌گیرند.

همچنین،  یکی از فرزندان والدینی که خود ناتوان و معلول هستند (هر دو یا یکی از آنها‌معلول باشد) و یا حداقل دو نفر از فرزندانشان ناتوان و معلول باشند، از انجام خدمت‌وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

به علاوه همسرانی که زن ناتوان و معلول خود را سرپرستی می‌کنند، تا زمانی که سرپرستی همسر ناتوان و معلول را برعهده داشته باشند، از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

معلولان نیازمند واجد شرایط در سنین مختلف می‌توانند با معرفی سازمان بهزیستی کشور از آموزش رایگان در واحد‌های آموزشی تابعه وزارتخانه‌های آموزش و‌پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر‌دستگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی، بهره‌مند شوند.

تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان  برای شبکه ملی اطلاعات اختصاص داده شد

در نشست امروز مجلس مصوب کرد تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان هم از درآمد ارسال پیامک‌ها به وزارت ارتباطات داده می‌شود تا برای شبکه ملی اطلاعات هزینه کند.

تا سقف ۲ هزار میلیارد تومان هم از حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور‌های (اپراتورها) ارائه دهنده خدمات مخابراتی، به توسعه و به روزرسانی زیرساخت‌های مخابراتی، ارتقاء کیفیت و بهبود پوشش آنتن دهی با اولویت مناطق روستایی، زیرساخت همان کارور در بستر شبکه ملی اطلاعات اختصاص داده می‌شود.

تا سقف ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از حق السهم دولت از کارور و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت به ۴ حوزه «پروژه‌ها و طرح‌های مرتبط با فضای مجازی تحت نظارت و راهبرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای مصوبات شورای عالی فضای مجازی بخصوص (طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات) مصوب شهریور ۱۳۹۹ با اولویت بومی سازی تجهیزات و خدمات امنیت و تولید محتوا و سالم سازی»، «ذخیره سازی و پردازش کلان داده ها»، «حمایت از توسعه هوشمندسازی در قوای سه‌گانه و نیروی انتظامی» و «ایجاد یک زیرساخت مرجع ملی به نحوی که امکان نظارت برخط و قابل اتکای سهم ترافیک داخلی در کل مصرف اینترنت کشور فراهم شود» اختصاص داده می‌شود.

مصوبات مجلس باید به تأیید شورای نگهبان برسد.

ارسال نظرات