۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۷۰۴۲۰۴

افتتاحیه دومین کنگره «حکمت سیاسی متعالیه» برگزار شد

افتتاحیه دومین کنگره «حکمت سیاسی متعالیه» برگزار شد
دومین کنگره «حکمت سیاسی متعالیه» با پیام تصویری آیت الله جوادی آملی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه دومین کنگره «حکمت سیاسی متعالیه» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با پیام تصویری حضرت آیت الله جوادی آملی و سخنرانی حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی برگزار شد.

در این مراسم حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی گفت: در هر حال ما دو کار اصيل داريم؛ يکي اينکه علما را بايد تربيت کنيم علوم را تربيت کنيم همه علوم را. تنها بزرگ و بزرگواري که رهبري علوم را به عهده دارد حکمت نظري است، آن حکمت عملي اش که اخلاقيات است و حقوق است و اينهاست مسئله مردم سازي است نه مردمسالاري؛ مردم ديني، مردم عمود الدين بودن! آن را حکمت عملي عهده دارد اما فلسفه و حکمت نظري، پيغمبر علوم است؛ علم را ميخواهد تربيت کند. 

دکتر شریف لک زایی دبیر علمی کنگره ملی حکمت سیاسی نیز در این مراسم طی سخنانی در گزارش عملکرد این کنگره، گفت: چاپ 12 اثر مستقل در حوزۀ مباحث فلسفه سیاسی متعالیه از فعالیت های این کنگر بوده که با عناوین زیر منتشر شده است: مقدمه‌­­ای بر حکمت سیاسی متعالیه؛ مفهوم‌شناسی حکمت متعالی سیاسی، مقایسه انسان شناسی از منظر هابز و علامه طباطبایی، درآمدی بر اخلاق فلسفی در حکمت متعالیه، درآمدی بر فلسفه سیاسی صدرالمتالهین، فلسفه سیاسی صدرالمتألهین، خوانش سیاسی متون حکمت سیاسی متعالیه، مناسبات اخلاق و سیاست در حکمت متعالیه، امنیت متعالیه، سیاست الهیه در حکمت متعالیه: شرح مشهد پنجم رساله الشواهد الربوبیه، حکمت سیاسی متعالیه، فلسفه علم سیاست و حکمت متعالیه.

ارسال نظرات