۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۷۰۴۳۳۵
مدیرستاد کانون های مساجد لرستان خبر داد؛

فعالیت ۴۲۸ کانون فرهنگی هنری مساجد در لرستان

فعالیت ۴۲۸ کانون فرهنگی هنری مساجد در لرستان
لرستان- ابدالی پور از فعالیت ۴۲۸ کانون فرهنگی هنری مساجد در لرستان خبر داد و گفت: تعداد ۵۲ درصد از کانون‌های مساجد استان لرستان در مناطق شهری و تعداد ۴۸ درصد شهری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، محمد ابدالی پور، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: 428 کانون مساجد در لرستان فعال است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد با محوریت ائمه جماعت و محله محوری فعالیت می کنند، گفت: کانون ها با هم افزایی و هماهنگی با ائمه جماعت، هیئت امنا، پایگاه های مقاومت بسیج در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی و تقویت فرهنگ عمومی فعالیت دارند.

ابدالی پور در ادامه با اشاره به اینکه تعداد 52درصد از کانون های مساجد استان لرستان در مناطق شهری و تعداد 48 درصد شهری هستند، عنوان کرد: 28 هزار نفر از رده سنی هفت تا 49 سال در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان عضویت دارند.

وی به رویداد ملی فهما در کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد در رویداد ملی فهما و سامانه بچه های مسجد عملکرد خوبی دارند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان ادامه داد: امسال در سومین رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان موفق به کسب رتبه های ملی و شایسته تقدیر این رویداد ملی شده اند.

ابدالی پور در ادامه با اشاره به نبود مراکز فرهنگی در مناطق روستایی، افزود: اجرای برنامه های فرهنگی وهنری متنوع از جمله رویکردهای مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق روستایی و عشایری است.

وی اذعان داشت: در طول سال برنامه های متنوع فرهنگی و هنری به صورت رایگان توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق روستایی و عشایری استان برگزار می شود.

ابدالی پور بهره گیری از ظرفیت های هنری برای ترویج و نهادینه سازی ارزش های را از برنامه های مهم کانون های مساجد دانست و خاطرنشان کرد:  در این راستان بیش از 30 گروه سرود در کانون های مساجد پرورش یافته است که در حوزه تولید محتوای انقلابی فعالیت می کنند.

وی  تصریح کرد: همچنین در 16 گروه نمایشی در عرصه تخصصی هنر نمایش فعالیت می کنند که تاکنون موفق به کسب مقام های برتر کشوری در حوزه نمایش شده اند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: تقویت حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد جهت توسعه برنامه های فرهنگی هنری مسجد محور و نهادینه سازی ارزش های دینی و فرهنگی ضروری است./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات