۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۷۰۴۳۴۷
آیت‌الله حسینی همدانی:

وظیفه گرایی و حضور مستمر درصحنه از ویژگی‌های تفکر بسیجی است

وظیفه گرایی و حضور مستمر درصحنه از ویژگی‌های تفکر بسیجی است
البرز ـ آیت‌الله حسینی همدانی گفت: وظیفه گرایی، تکلیف گرایی و حضور مستمر درصحنه از ویژگی‌های تفکر بسیجی است

به گزارش خبرگزاری رسا در استان البرز، رزمایش توانمندسازی منطق نقشه مشترک اعتلای بسیج ویژه فرماندهان رده‌های تابعه سپاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام استان البرز باهدف ایجاد محله اسلامی با حضور و سخنرانی حضرت آیت‌الله حسینی همدانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در سالن همایش شهید چمران دهکده تفریحی اقامتی ایثار کوهسار برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد مبارک ماه شعبان المعظم به‌خصوص ولادت حضرت امام زین‌العابدین علیه‌السلام، بیان داشت: درزمانی که خبری از مباحث حقوقی نبود رساله حقوق امام سجاد علیه‌السلام تحولی در مباحث حقوقی به وجود آورد.

وی در بخش دیگری با تأکید بر لزوم همگرایی و پرهیز از هرگونه موازی کاری در مجموعه‌های فرهنگی به‌خصوص بسیج، اظهار داشت: برآیند همه‌ی نیروها باید در موضوعات مشخصی متمرکز شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه ما در چله دوم انقلاب قرار داریم و نسبت به گذشته پخته‌تر شده‌ایم، عنوان کرد: در «گام دوم انقلاب»، سخن از تحول است و بسیج یکی از نهادهایی است که باید دائم در حال تحول و تحول گر جامعه باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه بسیج یک مجموعه تکلیف گراست، گفت: بسیج یک الگو برای سایر مجموعه‌هاست لذا باید با زنده‌بودن، زنده کردن، خوب و به‌موقع عمل کردن مرجعیت و الگو بودن خود را حفظ کند.

وی بابیان اینکه پاسدار به معنای نگهبان و مراقب است، گفت: این مراقبت و پاسداری باید دائماً در موضوعات و عرصه‌های مختلف باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه سپاه و بسیج ولیده انقلاب است، گفت: خوب فهمیدن، به‌موقع و درست عمل کردن از ویژگی‌های بسیج و سپاه پاسداران است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: محرومیت‌زدایی و خدمت به محرومان یکی از خوب فهمیدن‌ها و به‌موقع عمل کردن‌های مجموعه بسیج است.

وی در بخش دیگری به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با بسیج پرداخت و گفت: بسیج متوجه تکالیف الهی است لذا هر جا که به تخصص و توان او لازم بوده حاضرشده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری با اشاره به بیانات بینان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در رابطه با بسیج مستضعفین، گفت: امام (ره) دربیانی می‌فرمایند: «تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران، یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.»

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه وظیفه گرایی، تکلیف گرایی و حضور مستمر درصحنه از ویژگی‌های تفکر بسیجی است، گفت: این فرهنگ تا آنجا توسعه پیدا کرد که الگوی بسیاری از کشورهای دیگر جهان شده است.

وی در ادامه افزود: طبق بیان رهبر معظم انقلاب عقبه و پایه اساسی بسیج «مسئولیت» و «بصیرت» آن است.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری به طرح‌های مختلف بسیج طی سال‌های اخیر اشاره کرد و در ادامه به طرح «حلقه‌ی صالحین» پرداخت و گفت: طرح‌های مختلف بسیج مثل «حلقه‌ی صالحین» هدف نیست بلکه پلی برای رسیدن به مقاصد بالاتر است.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: حلقه‌های صالحین به‌منظور فعال‌سازی جامعه و افزایش ظرفیت اجتماعی و پیدا کردن و هم‌افزایی گروه‌های مختلف جامعه راه‌اندازی و اجرا شد که متأسفانه هنوز این مهم محقق نشده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب، گفت: بیانیه «گام دوم» نقشه و چراغ راه چهل‌ساله دوم انقلاب است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بیانیه «گام دوم» را به قانون اساسی تشبیه کرد و گفت: این بیانیه به‌تنهایی قابل‌اجرا نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی یکم خردادماه ۱۳۹۸ راهکار عملی بیانیه «گام دوم» را تشریح و تبیین کردند، گفت: کسی که به دنبال اجرایی کردن بیانیه «گام دوم» باشد، نمی‌تواند این سخنرانی را نادیده بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه روح حاکم بر بیانیه «گام دوم» امید و امیدآفرینی است، گفت: امید و امیدآفرینی در جامعه از مطالبات رهبر معظم انقلاب است لذا اگر ما مجاهدان جبهه حق هستیم باید ذیل مدیریت الهی ولی عمل کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز در بخش دیگری با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با «جهاد تبیین» گفت: «جهاد تبیین» یکی از مواردی است که اگر به‌خوبی صورت گیرد خود باعث امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: اگر ما می‌خواهیم امیدآفرینی کنیم باید خود امید را باور کرده باشیم.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه بزنگاه رزمایش توانمندسازی منطق نقشه مشترک اعتلای بسیج «امید» است، گفت: با توجه به اینکه تأکید این رزمایش بر محله محوری است اگر ما به مساجد رجوع نکنیم نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: مسجد تراز، محله را تراز می‌کند و جامعه تراز از محلات تراز تشکیل می‌شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مسئولین ابتدای انقلاب همگی مسجدی بودند، گفت: مدیری که در مسجد پرورش‌یافته باشد می‌تواند کار جهادی انجام دهد و اهل اختلاس و رانت نیست.

وی با تأکید بر متمرکز بودن و انجام کار هدفمند با اولویت، گفت: بدون طرح و برنامه نمی‌توان کار قابل‌توجه ای انجام داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه بسیج معین امام مسجد است، گفت: تمامی کارها و امور مسجد حول امام مسجد می‌چرخد و بسیج باید همراه و معین امام باشد نه در مقابل او بایستد.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه با تأکید بر اینکه وقت به‌سرعت می‌گذرد و کار فراوان است، گفت: باید وسط میدان بود و باقدرت و سرعت کار را پیش برد.

ارسال نظرات