۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۷۰۴۳۵۵
یادداشت؛

جامعیت بی نظیر رهبر معظم انقلاب

جامعیت بی نظیر رهبر معظم انقلاب
اگر فضائل ایشان را در کفه ترازو و فضائل رهبران عالم را در کفه ديگر قرار دهیم، باز هم به پای رهبری نمی‌رسند،اخلاص رهبري موجب توفیقات عنایت ويژه‌ خداوند به ايشان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین خبرگزاری رسا، تجربه 44 سال رهبری و هدایت انقلاب اسلامی به دست رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان داده كه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي(مدظله العالی) بهترين فرد براي رهبري انقلاب است و به جرأت می توان گفت که در جامعيت ایشان کسی را نمي‌شناسیم.

وجود چنین نعمتی برای ما مایه قدردانی و مباهات است و باید سعي ما این باشد که ديگران شبهاتي را به ما القاء نكنند كه موجب تردید و یا تقلیل در اعتقاد راسخ ما به ایشان شده و در نتیجه منجر به کوتاهی در اطاعت از اوامر و دستورات ایشان شود.

در این نوشته در پی آن هستیم تا برخی از جهات جامعیت شخصیت رهبر معظم انقلاب اسلامی را بیان کنیم و در این مسیر بهترین روش، مرور به برخی از سخنان مرحوم آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی که ذوب در ولایت و مصمم در ولایت مداری بود، است؛ شخصیتی که زیست ولایتی داشت و رهبر معظم انقلاب درباره ایشان فرمودند: «امروز بحمداللَّه نظام اسلامی ما مفتخر است که شخصیت های برجسته‌ علمی و معنوی در آن حضور دارند؛ مثل همین شخصیت عزیز و عظیم - جناب آقای مصباح- که بحمداللَّه این کار هم از برکات ایشان است. من ایشان را نزدیک به چهل سال است می شناسم و به ایشان ارادت قلبی دارم؛ فقیه، فیلسوف، متفکّر و صاحب‌نظر در مسائلِ اساسی اسلام.

اگر خدای متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت هایی مثل مرحوم علّامه‌ طباطبایی، یا مرحوم شهید مطهّری استفاده کند، بحمداللَّه این شخصیت عزیز و عظیم، خلاءِ آن عزیزان را در زمان ما پر می کنند؛ من حقیقتاً خدا را حمد و شکر می کنم».

جامعیت بی نظیر رهبر معظم انقلاب

شناخت جامعیت یک فرد، مستلزم شناخت عمیق درونی و بیرونی به جهات مختلف شخصیتی آن فرد است و بدون این شناخت، اظهار نظر درباره شخصیت دیگران امری مذموم و غیر معقول است و برای شناخت جامعیت رهبر انقلاب اسلامی، سخنان علامه مصباح یزدی در باره ایشان، بهترین روشِ شناخت است؛ چرا که یکی از ویژگی‌های بارز مرحوم آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی علاوه بر اظهار ارادت، عشق و علاقه ایشان به رهبر معظّم انقلاب، شناخت عمیق ایشان از شخصیت رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و بارها در سخنرانی‌های خود، همه را به اطاعت محض از ولی فقیه دعوت می‌کرد.

درباره شناخت دقیق علامه مصباح یزدی از شخصیت و جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتن همین ماجرای دیدار رهبری با ایشان است که حجّت‌الاسلام محمّد عجمین از اعضای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به یکی از دیدارهای آیت‌الله مصباح یزدی با رهبر معظّم انقلاب می گوید «یک بار به اتفاق آیت‌الله مصباح به دیدار مقام معظّم رهبری رفته بودیم. در این دیدار، حاج آقا با اصرار، دست مقام معظّم رهبری را بوسیدند. سپس حاج آقا و مقام معظّم رهبری، مدتی همدیگر را در آغوش کشیدند و مثل دو عاشقی که گویی سال‌ها همدیگر را ندیده‌اند، یکدیگر را در بغل می‌فشردند. همه حاضران از مشاهده این صحنه منقلب شده بودند.

پس از پایان دیدار و در مسیر بازگشت، از علامه پرسیدم: ظاهراً روابط خیلی دوستانه‌ای با مقام معظّم رهبری دارید؟ حاج آقا تأملی کردند و فرمودند: ما از حدود ۴۰ سال پیش با هم آشنا هستیم و همدیگر را می‌شناسیم. من قبلاً هم به ایشان علاقمند بودم، امّا این اظهار علاقه و محبت را  که می‌بینید، تنها به خاطر روابط دوستانه نیست؛ بلکه من به‌صورت جدّی و با تمام وجودم ایشان را نائب امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف می‌دانم و وقتی که اصرار می‌کنم تا دست ایشان را ببوسم، گویی دست امام زمان را می‌بوسم. این یک رابطه دوستانه و از روی رفاقت نیست، بلکه اظهار ارادت و موّدت به نایب امام زمان و ولی امر مسلمین است».[1]

جامعیت بی نظیر رهبر معظم انقلاب

علامه مصباح یزدی در دیدار جمعی از مسئولان وزارت دفاع درباره شخصیت مقام معظم رهبری می گوید: يكي از اموري كه من در عمر هشتاد و چند ساله خود به تجربه ضرورت آن را درك کرده‌ام و هر چه پیش مي‌رويم، بیشتر آن را باور مي‌كنم، لزوم اطاعت از رهبری نظام است؛ بنده بیش از 70 سال است که با معارف قرآن، روایات اهل‌بيت(عليهم‌السلام)، تاریخ اسلام‌ و سیره علما آشنا هستم، و به جرأت مي‌گویم، در طول تاریخ اسلام، بعد از ائمه اطهار(ع)کسی به جامعیت رهبر معظم انقلاب سراغ ندارم و امتيازات ايشان بسيار چشمگير و اعجاب‌آور است. حجم کار روزانه ایشان، بسیار زیاد است؛ به حدي كه انجام همه آنها توسط يك نفر در طول روز عجیب به نظر مي‌رسد.

طبیعتاً کار كردن با کسی که به وی مشکوک هستیم، برای هر فردي دشوار است؛ اما ایشان با وجود آنکه می‌دانند كساني در پی دسيسه و توطئه هستند، اما با مهربانی با همه برخورد می‌کنند. از سوی دیگر تقيد نسبت به انجام عبادات مستحبي، تعقیبات و زیارت‌هايي كه هيچگاه از برنامه ایشان حذف نمی‌شود و نشاط برآمده از این توسلات در سيماي ایشان متجلی است.

اگر فضائل ایشان را در يك کفه ترازو و فضائل همه رهبران عالم را در کفه ديگر ترازو قرار دهیم، باز هم به پای رهبری نمی‌رسند،اخلاص رهبري موجب مي‌شود که خداوند توفیقات ويژه‌ای را به ايشان عنایت کند.

رهبر معظم انقلاب نماد اسلام و نظام اسلامی است و ما هر چه برای این نعمت ارزش قائل باشیم و به آن احترام بگذاریم، نشانه این است که اسلام و انقلاب را باور داريم و براي آن اهمیت قائل هستیم. ما علاوه ‌بر اينکه باید وظیفه خودمان را در اين زمينه شناخته و به آن عمل کنیم، بايد دیگران را هم به انجام اين وظیفه دعوت کنیم.[2]

جامعیت بی نظیر رهبر معظم انقلاب

مرحوم آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۸ نیز در دیداری که با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی داشت جامعیت حضرت رهبری رهبر معظم انقلاب را در دنیا بی نظیر دانست و گفت: خداوند را شکر می کنیم که پس از 14 قرن از ظهور اسلام، حکومت مقتدر اسلامی شکل گرفت و این نمونه در دنیا ثابت کرد که یک حکومت اسلامی در عصر کنونی می تواند جامعه را مدیریت کند.

خداوند را شکر می کنیم که پس از ارتحال امام خمینی(ره)، جانشین شایسته ای برای ایشان نصیب ما کرد که مایه افتخار ایران زمین است، ما رهبری داریم که کشورهای دیگر به تبعیت از ایشان افتخار می کنند.

خداوند برای رهبر معظم انقلاب، یارانی مقدر فرمود که اهداف ایشان را محقق کنند و مایه سعادت مردم باشند.

الحمدلله برآیند کلی نظام اسلامی مثبت است و امیدواریم که نظام ما روز به روز پیشرفت کند و بایستی شکرگزار این نعمت باشیم.

یکی از بزرگ ترین وظایف ما مبارزه با فسادها است که انواع مختلف دارد، ریشه فسادها به 2 عامل اصلی برمی گردد؛ یک عامل نادانی و عامل دیگر این است افرادی می دانند، ولی ترس از دست دادن منافع دارند.

جامعیت بی نظیر رهبر معظم انقلاب

برای مبارزه با مفاسد باید افراد تعلیم و مورد تربیت قرار بگیرند تا به وظایف خود عمل کنند، فعالیت های بسیار مثبتی براساس تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این راستا انجام شده؛ در جهان، رهبری نداریم که تدابیری این گونه جامع داشته باشند و هیچ رهبری قابل مقایسه با ایشان نیست.

روحیه خودخواهی موجب مفاسد می شود و باید مدیران روحیه تقوا را در نیروهای خود تقویت کنند تا با اخلاص کامل به وظایف خود عمل کنند.

سعید چراغی

[1] . به نقل از خبرگزاری فارس، http://fna.ir/f1vwm5 .

[2] . بیانات آيت‌الله مصباح يزدي (دام ظله) در دیدار جمعی از مسئولان وزارت دفاع؛ قم؛ 96/10/14.

 

ارسال نظرات