۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۷۰۴۳۸۴
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم:

امروز اخلاص برای حوزه های علمیه از نان شب واجب تر است

امروز اخلاص برای حوزه های علمیه از نان شب واجب تر است
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: به تعبیر امام راحل نگهداری حوزه در عصر رضاخان توسط آیت‌الله حائری کاری کمتر از انقلاب اسلامی نبود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در نهمین یادواره شهدای روحانیت استان کرمان و سومین بزرگداشت سید شهدای مقاومت سردار سلیمانی که چهارشنبه شب در مدرسه کرمانیها برگزار شد، با اشاره به مقام شهدا گفت: راجع به شهدا غصه‌ای نداریم آنها به مقامات عالیه رسیده‌اند غصه برای خودمان است که عاقبتمان چه خواهد شد.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) در پایان نامه به مالک اشتر می فرمایند از خدا می خواهم قدرت واسعه ا‌ش را به ما عنایت کند که اگر خدا قدرت نمایی کند پایان کار ما شهادت و آن رحمت واسعه خواهد بود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بهترین دعا عاقبت به خیری است اظهار کرد: آیت‌الله بروجردی در عصر خود خدمات بسیاری ارائه دادند، شاگردان بسیاری داشتند اما ایشان با عظمتی مثال‌زدنی غصه شهادت می خورد و می گوید زمان رضا خان و کشف حجاب عزم قیام داشتم  تا پایان زندگی ام ختم به شهادت شود اما برخی نظر من را برگرداندند، امروز غصه آن روز و پایان زندگی بدون شهادت را می‌خورم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به اخلاص علما و واگذاری زعامت حوزه از سوی علماء ثلاث به آیت الله بروجردی تصریح کرد: به مناسبت صدمین سالگرد حوزه باید اخلاص  علما و مراجع گذشته را برجسته کرد، اخلاص امروز از نان شب برای طلاب حوزه علمیه واجب تر است.

وی با بیان خاطره ای از سیدحسن نصرالله عنوان کرد: سردار سلیمانی برای رسیدن به شهادت عجله داشت و همواره برای کسب فیض شهادت دعا می کرد.

سخنران مراسم انتظار شهدا را تحویل آبرومند حوزه به نسل‌های بعد برشمرد و خاطرنشان کرد: امروزه ما از سرمایه استفاده می کنیم ،آیا حوزه های ما ۵۰ سال بعد همانند امام و آیت الله بروجردی ها خواهند داشت؟ بالاترین سرمایه حوزه نیروی انسانی است از این نیروها چگونه استفاده می کنیم؟

وی افزود: جامعه و جوانان بیش از آنکه تحت تاثیر والدین باشند تحت تاثیر زمان و زمامدار خواهند بود، فضای مجازی از مصادیق زمان است جوانان ما در این فضا زندگی می کنند، حوزه های علمیه و مسئولان برای این زمان چه کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به حاکمان جامعه تصریح کرد: امراء آینه جامعه هستند حکام ما چگونه اند؟ جامعه از زمامداران خود الگو می گیرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عده ای امروز می گویند آیت الله حائری به دنبال سیاست نبود، تصریح کرد: به تعبیر امام راحل نگهداری حوزه در عصر رضاخان توسط آیت‌الله حائری کاری کمتر از انقلاب اسلامی نبود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در پایان خاطرنشان کرد: شهدا بهره خود را بردند امروز دین شهدا به گردن ما نماند، اگر هر کسی به وظیفه خود عمل کند به اهداف و آرمان های بلند شهدا خواهیم رسید. 

ارسال نظرات