۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۰۴۴۳۵
رییس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور:

گزارش انتصابات در دولت به‌زودی تقدیم رییس‌جمهور می‌شود

گزارش انتصابات در دولت به‌زودی تقدیم رییس‌جمهور می‌شود
حجت‌الاسلام درویشیان گفت: بازرسی ویژه رییس‌جمهور درحال پیگیری انتصابات در دولت است و به زودی گزارش آن تقدیم آیت الله رئیسی خواهد شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن درویشیان رییس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور، صبح امروز پنجشنبه در همایش مقابله با فساد مؤسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت، اظهار داشت: یکی از نظارت های مهم نظارت های مردمی و همگانی است که این مورد هم در نصایح بزرگان و ائمه دیده می شود یعنی مردم باید بر حاکمان خودشان نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به اصول ۱۲ گانه ای ابلاغیه رییس‌جمهور، ادامه داد: یکی از مهمترین اصول، شفافیت است هر کجا شفافیت باشد فسادی رخ نخواهد داد، حتی برای مبارزه با فساد هم نیازمند رعایت شفافیت است.

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور گفت: در چند ماه اخیر مکاتباتی با دستگاه های اجرایی انجام شده است که یکی از این اقدامات درخواست شفاف شدن حقوق و مزایای کارکنان دولت است. در این راستا یا به تمام وزارتخانه ها ابلاغ شده که تمام داده‌های غیرمحرمانه خود را در دسترس عموم بگذارند و برای هر دستگاهی سرباز زد تعقیب قضایی دیده شده است.

حجت الاسلام درویشان با بیان اینکه یکی از مهمترین چالش ها در کشور بانک ها هستند، تصریح کرد: زمانی که فساد دنبال می شود در نهایت یک سر آن به یک بانکی می رسد زیرا ساختار بانک ها طوری شده که راه های دور زدن قانون وجود دارد که این مورد در بانک های خصوصی بدتر از بانک های دولتی است.

وی افزود: هر چقدر اقدامات دستگاه ها شفاف شود کارایی و بازدهی آن دستگاه بالا می رود پس یکی از اصول مهم دولت که در حال پیگیری آن است مسئله شفافیت است و همچنین در این دولت اقداماتی انجام خواهد شد تا جلوی تعارض منافع گرفته شود.

رییس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم در بحث شایسته گزینی تاکید دارد، گفت: بازرسی ویژه رئیس‌جمهور درحال پیگیری انتصابات در دولت است و به زودی گزارش آن تقدیم رییس جمهور خواهد شد و اگر تخلفی صورت گیرد با آن برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام درویشان تصریح کرد: دیگر اقدامات صیانت از اقدامات خوب و مدیران درست کار و سالم است بعضی مواقع افرادی که منافعشان در خطر است علیه مدیران سالم در فضای مجازی و رسانه ای جوسازی می کنند را مورد حمایت دولت قرار می دهیم.

وی با اشاره به سند دولت سیزدهم، گفت: در این سند بر دولت الکترونیک تاکید شده است زیرا تا زمانی اقدامات دولت هوشمند و شفاف نشود نمی توان اعلام کرد که فساد نیست پس باید این امر محقق شود که رییس‌جمهور هم بر این موضوع تاکید دارد و تا اوایل سال آینده این موضوع تکمیل خواهد شد.

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور افزود: متاسفانه در کشور تعداد فرار مالیاتی بیشتر از آنچه که اعلام می شود است و باید اقداماتی در جهت مانع شدن این امر شویم که اقداماتی خوبی از سوی وزارت اقتصاد انجام شده است.

ارسال نظرات