۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۷۰۴۴۷۴

سیاست عامل حل نشدن مشکلات تالاب میانکاله است

سیاست عامل حل نشدن مشکلات تالاب میانکاله است
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: مشکلات فریدونکنار و میانکاله به دلیل اختلاف نظر‌های مسئولان سیاسی استان مازندران و گلستان است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛   فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت : مشکلات فریدونکنار و میانکاله به دلیل اختلاف نظر‌های  مسئولان سیاسی استان مازندران و گلستان است ، که شاید نیاز به بازنگری داشته باشد. درست نیست که سازمان حفاظت محیط زیست یک حرف و مسئولان استانی و فرمانداران حرف دیگری بزنند، تا زمانی که این دو صدایی وجود داشته باشد سودجویان در منطقه به کار خود ادامه می‌دهند و انتظار داریم سال آینده این مسئله با جدیت دنبال شود.

محبت خانی گفت: هجوم شکارچیان به محیط بانان در تالاب میانکاله در سه مرحله انجام شد که با حضور در محل با مسوولان بندر ترکمن، فرمانده دریابانی و انتظامی نتایج رضایت بخشی حاصل شد و با تلاش محیط بانان و نیرو‌های انتظامی منطقه، ۱۷ قبضه سلاح از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد وهمچنین لیدر‌های آن‌ها شناسایی و تحویل مقامات قضایی شدند وبا تعامل خوبی که با دستگاه قضایی در استان گلستان فراهم شده است به دنبال این هستیم که از وقوع دوباره این گونه اتفاق‌ها جلوگیری کنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت : استفاده از ظرفیت‌های استانی دو استان مازندران و گلستان به ویژه شورای تامین استان در مهار این گونه حرکات ضروری است، در واقع شورای تامین دو استان باید نقش فعالی در این باره داشته باشند چرا که مهار حجم جرمی که صورت می‌گیرد به تنهایی از عهده محیط بانان برنمی آید، این همدلی در دولت جدید بیشتر است و باید با بسیج امکانات استانی وارد کار شویم تا از این موضوع در دو استان مازندان و گلستان عبور کنیم، هم در فریدونکنار و هم در میانکاله با مشکلاتی روبرو هستیم هر چند مشکلات آن‌ها متفاوت است، اما باید بتوانیم حداقل تا سال آینده مشکلات مناطق یاد شده را به صفر برسانیم تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

 

به گفته محبت خانی بازار خرید و فروش پرندگان در فریدونکنار متعلق به شهرداری فریدونکنار است، البته با افرادی که از این بازار ارتزاق می‌کنند کاری نداریم حرف ما سودجویان است، آن‌هایی که هزاران پرنده حلال و حرام را با هم شکار می‌کنند، مقابله با آن‌ها جز برنامه‌های اصلی سازمان محیط زیست برای سال آینده است که با حمایت دولت پیش خواهیم برد.

ارسال نظرات