۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۷۰۴۵۵۷
رییس جمهور در جلسه شورای اداری مازندران:

خدمت به مردم موجب افزایش اعتماد به نظام اسلامی می شود

خدمت به مردم موجب افزایش اعتماد به نظام اسلامی می شود
مازندران - آیت الله رئیسی گفت: نتیجه خدمت به مردم زمینه ساز افزایش اعتماد مردم به نظام اسلامی و در نهایت افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری جمعه شب در جلسه شورای اداری استان مازندران با بیان این که خدمت با اخلاص به مردم زمینه ساز تعالی انسان را فراهم خواهد کرد، گفت: امروز یک فرصت مناسبی برای خدمت خالصانه به مردم فراهم شده است و مسؤولان باید فرصت خدمت گزاری به مردم را قدر بدانند و برای گره گشایی از زندگی مردم شبانه روز تلاش کنند.

وی با بیان این که نتیجه خدمت به مردم زمینه ساز افزایش اعتماد مردم به نظام اسلامی و در نهایت افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد، افزود: هر چقدر اعتماد مردم به کارآمدی نظام بیشتر باشد، آن نظام قوی‌تر خواهد بود.

رییس جمور، مردم را مؤلفه قدرت کشور دانست و اشاره به این که اساس قدرت کشور مردم و سرمایه اجتماعی هستند، تصریح کرد: غیر از انجام واجبات و ترک محرّمات، تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات و خدمت به مردم بهترین زمینه برای رشد انسان است.

آیت الله رئیسی در ادامه سخنان خود با بیان این که در کارآمدی نظام اداری کشور همه کارکنان و مدیران نقش‌آفرین هستند، اظهار داشت: کارآمدی نظام اداری نیازمند انگیزه و روحیه تحولی است و با این روحیه می‌توان اقدامات بزرگی انجام داد.

وی، بخش مهمی از موفقیت ها در نظام اداری کشور را در گرو مدیریت با انگیزه، کارآمد و با روحیه جهادی و انقلابی دانست و تصریح کرد: مدیران نقش زیادی در اعتمادآفرینی و افزایش سرمایه اجتماعی و امیدوار کردن مردم و انجام بهتر امور دارند.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود به سفرهای استانی و مصوبات این سفرها اشاره کرد و با تأکید براین که مدیران با جدیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند تا مردم آثار و برکات اجرای این مصوبات را لمس کنند، بیان داشت: دولت مردمی بر اساس عدالت‌محوری و مبتنی بر سند آمایش سرزمینی به دنبال پیشرفت متوازن مناطق مختلف کشور از جمله مازندران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های بالای استان مازندران در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: با توجه به چنین ظرفیت های ارزشمندی وجود فقر در سطح استان قابل قبول نیست.

آیت الله رئیسی با بیان این که همه دستگاه ها باید برای ریشه کنی فقر در استان تلاش کنند، افزود: در همین راستا دولت برای افراد دهک پایین برنامه‌های حمایتی ویژه را در دستور کار دارد و باید به سرعت افراد دهک پایان مورد حمایت قرار گیرند.

رییس جمهورهمچنین ادامه داد: در بودجه سال آینده رشد اقتصادی هشت درصدی پیش‌بینی شده که تلاش برای تحقق آن می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش قدرت اقتصادی مردم داشته باشد.

وی با بیان این که در تخصیص اعتبارات اولویت‌ها مد نظر است، خاطرنشان کرد: میزان اعتبارات کشور به میزان تامین اولویت‌ها است و تشخیص اولویت‌ها با خردمندان استان‌ها است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای بندر امیر آباد اشاره کرد و با بیان این که تکمیل زیرساخت‌های این بندر ضرورت دارد، گفت: توسعه این بندر زمینه مناسبی برای افزایش تجارت خارجی و صادرات ایجاد می‌کند؛ ضمن اینکه باید همزمان با تلاش برای خودکفایی در کالاهای اساسی، می‌توان از این بندر برای واردات کالاهای اساسی و غلات و نیز صادرات محصولات کشاورزی استفاده کرد.

وی در ادامه سخنان خود به مسأله محیط زیست اشاره کرد و با بیان این که موضوع صیانت از محیط زیست امری ضروری است، افزود: بر اساس قانون اساسی هر نوع توسعه در کشور مبتنی بر حفظ محیط زیست است اما سازمان محیط زیست هم باید به نوعی اقدام کند که بسترهای توسعه در کشور معطل و متوقف نباشد.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود به موضوع آزاد سازی سواحل اشاره کرد و با بیان این که این مسأله در ابتدای راه قرار داریم و باید طرح مناسبی برای استفاده از دریا مدیریت شود، تصریح کرد: مدیریت سواحل بسیار مهم است، ایجاد سازمان عمران سواحل پیگیری و ساز و کار مناسبی برای اداره ساحل در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به تکمیل خطوط راه آهن در استان اشاره کرد و با بیان این که توسعه خطوط ریلی در استان در دستور کار دولت قرار دارد، تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود همچنین به مسأله گردشگری اشاره کرد و با بیان این که در توسعه گردشگری، مسأله فرهنگ و نگاه ارزش‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: همه افراد در این زمینه دخیل هستند و باید فرهنگ اصیل مردم استان‌های شمالی حفظ شود./950/

ارسال نظرات