۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۰۴۵۵۸
رییس جمهور در نشست خبری پایان سفر به استان مازندران:

وضعیت کشاورزی استان مازندران با تصمیمات اتخاذ شده متحول خواهد شد

وضعیت کشاورزی استان مازندران با تصمیمات اتخاذ شده متحول خواهد شد
مازندران - رییس جمهور گفت: دولت مصمم است ظرفیت‌های گسترده و متنوع استان مازندران را در مسیر توسعه و آبادانی و رفع مشکلات این استان فعال کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری جمعه شب در نشست خبری پایان سفر استانی دولت سیزدهم به استان مازندران با اشاره به برنامه های دولت در استان، گفت: با توجه به برنامه ها، نشست ها و جلسات کارشناسی که پیش از این در استان انجام شده بود تصمیمات خوبی در بخش های مختلف برای توسعه استان گرفته شد.

وی، توجه به بخش کشاورزی و رفع مشکلات کشاورزان را جز محوری ترین مصوبات دولت در سفر به مازندران اعلام کرد و افزود: به دنبال آن هستیم که اقتصاد روستا برای روستاییان مقرون به صرفه و همراه با امیدبخشی باشد.

آیت الله رئیسی با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی زیرساخت های مناسبی در روستاها فراهم شده است، تصریح کرد: آن چیزی که باید برای کشاورز در خصوص ماندن در روستاها جاذبه ایجاد کند مقرون به صرفه بودن کشاورزی است و ما همه تأکید مان این است.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود افزود: در این سفر بیشترین اعتباری که تخصصی داریم به کشاورزی است که مشکلات کشاورزی زودتر برطرف و در کنار مسأله کشت خرید محصولات کشاورزان تضمین بشود.

آیت الله رئیسی در ادامه سخنان خود بر ضرورت کار علمی و ترویجی در بخش کشاورزی این استان تأکید کرد و گفت: برای این که بخش های کارشناسی در کنار کشاورزان کار کنند بودجه و اعتباری گذاشته شد تا وضعیت کشاورزی در این استان متحول شود.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص توجه دولت به توسعه کریدور شمال به جنوب در بازدید از بندر امیرآباد اشاره کرد و گفت: بندر امیرآباد با آنچه که باید باشد فاصله زیادی دارد و مصمم هستیم زیرساخت‌های آن به طور کامل تکمیل شود و به مرکز تجارت و صادرات منطقه تبدیل گردد.

رییس جمهور با بیان این که در بودجه سال آینده صندوقی زیر نظر استانداران پیش بینی شده است که در آمدهای استان از جمله حق مالکانه معادن و فروش اموال مازاد دولت در آن واریز می‌شود، بیان داشت: استان‌ها با استفاده از منابع آن می‌توانند بخش عمده‌ای از هزینه‌های تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را تامین کنند./950/

ارسال نظرات