۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۷۰۴۶۶۹
مدیرکل آموزش و پرورش عنوان کرد؛

تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان؛ نقطه اشتراک حوزه و آموزش پرورش

تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان؛ نقطه اشتراک حوزه و آموزش پرورش
آقای رحیمی گفت: حوزه علمیه و آموزش و پرورش اشتراکات مختلفی با همدیگر دارند که یکی از آن اشتراکات تعلیم و تربیت کودک و نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آقای علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در همایشی که با موضوع مهدویت، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و حوزه علمیه در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد صحبت های خود را با دادن خبرهای خوش شروع کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با عنایت معصومان علیهم السلام مجتمع هندویان منطقه ۴ به بهره‌برداری رسید و کلنگ‌زنی مجتمع دوم آن نیز در منطقه پردیسان با کمک یکی از خیران زده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اساس اعتبارات جدید را مبتنی بر وجود خیران دانست و افزود: آن مجموعه های تکمیل نشده ای را که در آموزش و پرورش داریم، بحمدلله قول تکمیل این پروژه ها از دولت محترم گرفته شده است.

وی در ادامه به اشتراک وظیفه حوزه و آموزش و پرورش پرداخت و ابراز داشت: حوزه و آموزش و پرورش اشتراکات مختلفی با همدیگر دارند و یکی از آن اشتراکات تعلیم و تربیت کودک و نوجوانان است که در سند تحول آموزش و پرورش نیز همکاری حوزه های علمیه در مدارس صریحاً بیان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: در سند تحول نقش آموزش و پرورش نقش حوزه های علمیه در نظر گرفته شده است و باید در فضای جدیدی این سندی که مصوب مراجع ذیصلاح و مورد تایید رهبر انقلاب است حوزه و آموزش و پرورش باید به وظایف خود عمل کنند.

وی به ابعاد همکاری ارگان حوزه علمیه و آموزش و پرورش پرداخت و ابراز کرد: این ابعاد تنها ابعاد تبلیغی نیست؛ بلکه در زمینه توانمندسازی، هدایتی و هم افزایی نیروهای انسانی نیز می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان عدم بهره مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه‌های علمیه را کم‌لطفی دانست و ابراز داشت: امیدواریم مراودات بین این دو نهاد رفته رفته عمیق تر شده و در کنار هم دیگر وظیفه تربیت را بتوانیم به نحو احسن انجام دهیم.

ارسال نظرات