۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۷۰۴۷۵۷

تظاهرات مردم بحرین در سالروز ورود نظامیان آل‌سعود به این کشور

تظاهرات مردم بحرین در سالروز  ورود نظامیان آل‌سعود به این کشور
بر اساس گزارش رسانه‌های مردمی بحرین برخی از شهروندان این کشور در سالروز ورود نظامیان آل‌سعود برای سرکوب انقلاب مردمی، به خیابان‎ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ طی دو روز گذشته و همزمان با سالروز ورود نظامیان رژیم آل‌سعود و امارات در قالب نیرو‌های «سپر شبه جزیره» به بحرین و با هدف سرکوب انقلاب مردم این کشور در سال ۲۰۱۱ مردم برخی از شهر‌های بحرین به خیابان‌ها آمده و جنایت آل‌سعود را محکوم کردند.

بر اساس گزارش بحرینی لیکس، چندین تظاهرات در شهر‌های بحرین در محکومیت اشغال نظامی عربستان در بحرین و اتحاد ریاض با رژیم آل خلیفه علیه خواست مردم بحرین برگزار شده و مردم خواستار اصلاحات سیاسی و آزادی‌ها شدند.

شایان ذکر است که نیرو‌های سعودی در ۱۵ مارس ۲۰۱۱ بحرین را تحت عنوان نیرو‌های سپر شبه جزیره اشغال کردند تا رژیم آل خلیفه را از سقوط قطعی پس از انقلاب عظیم مردمی که در فوریه همان سال این کشور را فرا گرفت، نجات دهند. اشغال بحرین توسط این نیرو‌ها موجی از سرکوب وحشیانه را به دنبال داشت که منجر به شهادت ده‌ها بحرینی و تخریب میدان اللولو و بیش از ۳۰ مسجد شد. نظامیان سعودی همچنان پا بر گلوی بحرینی‌ها گذاشته و از خروج از کشور خودداری می‌کنند.

سعید الشهابی، مخالف برجسته رژیم آل‌خلیفه نیز در همین راستا تأکید کرد که انقلاب بحرین با وجود اشغال این کشور توسط عربستان و امارات، به دلیل شکست تجاوزگران در دستیابی به هدف خود در سرکوب انقلاب، همچنان ادامه دارد.

خیزش مردمی بحرین یا همان انقلاب ۱۴ فوریه با مجموعه‌ای از راهپیمایی‌ها، اعتراضات و خواسته‌های مدنی در این کشور آغاز شد که همزمان با «بیداری اسلامی» در سایر کشور‌های عربی بود که از سال ۲۰۱۰ به راه افتاده بود و به یکی از خیزش‌های جهان عرب تبدیل شد.

از سال ۲۰۱۱ بیش از بیست هزار بازداشت ظالمانه به علل سیاسی در بحرین رصد شده است. از این میان، بیش از ۱۷۰۰ کودک و بیش از ۳۰۰ بانو بازداشت شده‌اند. شمار کسانی که هدف شکنجه قرار گرفته‌اند، هزاران تن بوده و بیش از ۸۰۰ تن تابعیت خود را از دست داده‌اند.

ارسال نظرات