۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۷۰۴۸۰۶

کانون‌های مساجد ۱۲ دوره آموزشی در روز جوان برگزار می‌کنند

کانون‌های مساجد ۱۲ دوره آموزشی در روز جوان برگزار می‌کنند
‌رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از برگزاری ۱۴۸ جلسه در قالب ۱۲ دوره آموزشی در بستر فضای مجازی به مناسبت روز جوان خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی ‌رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن گرامیداشت ۱۱ شعبان‌المعظم که مصادف با ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان است، اظهارکرد: نامگذاری یک روز در تقویم رسمی کشور به نام جوانان اتفاق مبارکی است که چندین سال از تحقق آن می‌گذرد و یادآور جایگاه این قشر است؛ چراکه بخش بزرگی از جمعیت ایران اسلامی را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: با توجه به این مسأله، باید در بخش‌های مختلف برای نسل جوان برنامه‌ریزی شود تا این سرمایه کلان در مسیر پیشرفت هرچه بیشتر جامعه به بالندگی شایسته برسند؛ در این راستا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیش از دو میلیون نفر عضو نوجوان و جوان همواره در صدد برگزاری فعالیت‌های متنوعی برای شکوفایی استعدادهای اعضای خود که در سطح ۲۶ هزار و ۱۳۱ کانون در سراسر کشور حضور دارند، بوده است.

ارزانی با اشاره به برگزاری سه دوره رویداد ملی فهما افزود: در راستای شناسایی و کشف ظرفیت‌های اعضای کانون‌ها در بخش‌های مختلف؛ دوره‌های آموزشی در هر دوره در دستورکار ستاد قرار گرفت که به این منظور در رویداد ملی فهما در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۲ دوره در قالب ۳۹ جلسه آموزشی شامل «آشنایی با خبرنگاری»، «سفیران اجتماعی»، «آشنایی با هنرهای تجسمی»، آشنایی با هنرهای ادبی»، «آشنایی با کارآفرینی»، «تفسیر جزء هشت»، «آموزش کتابداران»، «مادران قرآنی»، «آشنایی با شبکه‌های موضوعی»، «یاریگران زندگی»، «آشنایی با ستاد»، «سامانه و فن‌آوری اطلاعات» در سامانه آموزشی بچه‌های مسجد بارگذاری شد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: همچنین در رویداد ملی فهما ۱۴۰۰ نیز ۷۰ جلسه آموزشی در قالب ۱۲ دوره‌ مختلف از جمله «سواد رسانه‌ای»، «کتابداری (مجموعه‌سازی)»، «قرآن امید زندگی»، «کوثر رسالت»، «طرح‌نویسی»، «یاریگران زندگی»، «سفیران اجتماعی»، «هنرهای تجسمی»، «شعر و داستان‌نویسی»، «کارآفرینی»، «فن‌آوری و سامانه»، «ترنم فهما» برگزار شد که با استقبال اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مواجه بود.

وی افزود: اما امسال با هدف تحقق مهارت‌افزایی، دوره‌های جدیدی طراحی شده که به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در قالب ۱۲ دوره آموزشی ویژه مدیران و اعضای کانون‌های مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود.  

ارزانی ادامه داد: این دوره‌ها در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir بارگذاری شده است و اعضا با مراجعه به این سامانه می توانند در هر کدام از دوره‌های طراحی شده که به همت اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد فهما طراحی، تولید و منتشر شده است؛ شرکت کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: این ۱۲ دوره مجازی در مجموع در قالب ۱۴۸ جلسه آموزشی برگزار می‌شود که شامل عناوین «سبک زندگی اسلامی»، «اخلاق اسلامی و هنر با هم‌زیستن»، «فلسفه تقلید و احکام شرعی جوان»، «آشنایی با معارف قرآن کریم»، «خودشناسی و مهارت‌های زندگی»، «اصول کار تیمی و تشکیلاتی»، «راهکارهای مدیریت فرهنگی مسجد»، «مدیریت زمان و برنامه‌ریزی»، «روش‌های بیان احکام شرعی»، «راه‌های جذب جوان به مسجد»، «روش پاسخگویی به شبهات دینی» و «بایسته‌های مدیریت مسجد» است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این دوره‌ها منجر به تحقق بخشی از اهداف بلند ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در عرصه تربیت جوان دغدغه‌مند مسجدی شود که در مسیر پیشرفت ایران اسلامی گام برمی‌دارد.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات