۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۷۰۴۹۰۲

سند قرآنی‌سازی وزارت ارشاد بزودی رونمایی می‌شود

سند قرآنی‌سازی وزارت ارشاد بزودی رونمایی می‌شود
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: سند قرآنی‌سازی وزارت ارشاد در حال تدوین است و بزودی رونمایی می‌شود

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست خبری نخستین جشنواره قصه‌گویی آیات با حضور علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این معاونت برگزار شد.

قصه‌گویی ریشه در فرهنگ ما دارد

در این نشست محمد حسین‌زاده مدیرکل ارشاد استان خراسان رضوی طی سخنانی با اشاره به اینکه قصه‌گویی ریشه در فرهنگ ما دارد، گفت: کتاب‌های قصه از پرفروش‌ترین کتاب‌ها هستند و در قرآن قصه‌های زیادی داریم که شامل داستان‌های پیامبران هستند و می‌شود آنها را به زبان‌های مختلف بیان کرد.

توجه به مفاهیم قرآن در جشنواره قصه‌گویی آیات

وی با اشاره به بخش‌های جشنواره گفت: به جز موضوع قصه‌گویی مفاهیم قرآنی هم دیگر موضوع جشنواره است که طی آن از بزرگترها دعوت می‌کنیم که از مفاهیم قرآنی مانند راست‌گویی، امانتداری، صداقت، ولایت و... قصه بسازند و این قصه‌ها بستری برای انتقال مفاهیم قرآنی خواهد بود.

مشارکت خانواده‌ها در جشنواره قصه‌گویی آیات

دبیر جشنواره قصه گویی آیات ادامه داد: تأکید ما این است که با این کار خانواده‌ها درگیر قصه‌گویی شوند و بچه‌ها در بزرگترها برای انتقال مفاهیم قرآنی اشتیاق ایجاد کنند‌. همچنین یک حوزه تخصصی هم داریم که ویژه مربیان است و آنها هم می‌توانند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

قصه ساختگی نیست، بلکه واقعیتی است که ادامه دارد

در ادامه علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره قصه‌گویی آیات گفت: ایده برگزاری جشنواره قصه‌گویی کاری فوق‌العاده است، زیرا موضوع قصه در قرآن بسیار اهمیت دارد، قرآن کتاب مردم است و داستان‌های مختلف را با فرم خودش بیان می‌کند، همچنین غصه از سنت‌های بومی ما است است که ساختگی نیست است، بلکه واقعیت است و در واقع موضوعی است که رخ داده و قرار است ادامه پیدا کند.

قصه‌گویی زیبای حضرت ابراهیم در قرآن

معاف قصه‌گویی را یکی از از کارهای خدا دانست و گفت: موضوع قصه‌گویی شکل و ظرفی است که خدا هم از آن استفاده کرده و حال چرا ما از آن استفاده نکنیم. حضرت ابراهیم در قرآن به زیبایی قصه می‌گوید و اصلاً فیلم‌نامه می‌نویسد و خودش هم آن را بازی می‌کند.

سند‌ قرآنی وزارت ارشاد در دست تدوین است

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان این که باید تلاش کنیم همه بخش‌های وزارت ارشاد قرآنی شود، گفت: سند قرآنی‌سازی وزارت ارشاد در حال تدوین است و ان شاء الله در نمایشگاه قرآن رونمایی می‌شود.

در ادامه احمدی دبیر جشنواره موشن گرافی آیات گفت: امسال دومین جشنواره موشن گرافی برگزار می‌شود که سال گذشته ۸۷ اثر به دبیرخانه رسید با توجه به اینکه امسال بخش نهج‌البلاغه هم به جشنواره اضافه شده است انتظار می‌رود استقبال از آن بیشتر باشد.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات