۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۷۰۴۹۱۴
آیت الله توکل در گفت‌وگو با رسا:

جنایات آل سعود همواره با حمایت های استکبار جهانی همراه بوده است

جنایات آل سعود همواره با حمایت های استکبار جهانی همراه بوده است
نماینده مجلس خبرگان با اشاره به سابقه همدستی استکبار جهانی در جنایت علیه مسلمان، گفت: استمرار حکومت آمریکا و رژیم غاصب اسراییل در بقای دولت عربستان است.

آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن محکومیت جنایت اخیر آل سعود در اعدام دسته جمعی شیعیان گفت: پادشاهان و دولت عربستان مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه هستند، از این رو اربابان آنها در قبال جنایت های آل سعود سکوت اختیار می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سایقه تاریخی جنایت ها و کشتارهای آل سعود، ابراز داشت: آل سعود از زمانی که حکومت عربستان را به دست گرفت تا کنون با کشتار، خفقان، جنگ و غارت سرپا ایستاده و جنایت های آنها همواره با حمایت غربی ها و استکبار جهانی همراه بوده است.

آیت الله توکل با اشاره به سابقه همدستی استکبار جهانی در جنایت ها علیه مسلمان، گفت: آلمان سلاح شیمیایی در اختیار صدام قرار داده بود تا در جنگ علیه ایران استفاده کند و همچنین آنگلا مرکل صدر اعظم سابق آلمان حدود چهار و نیم میلیارد سلاح جنگی به عربستان فروخته است.

وی با بیان اینکه آمریکا و غربی ها به همدستان خود خیانت می کنند، اظهار کرد: کشورهای اروپایی به کشور اوکراین وعده دادند که همواره از شما حمایت می کنیم، اما با آغاز جنگ دست از حمایت و پشتیبانی از این کشور برداشتند.

نماینده مجلس خبرگان استمرار حکومت آمریکا و رژیم غاصب اسراییل را در بقای دولت عربستان دانست و تصریح کرد: پادشاه جوان و اهل فساد عربستان تنها دنبال ثروت اندوزی بوده و به کشتار مردم در یمن و شیعیان کشور خود می پردازد، اما هیچ صدایی از نهادهای مدعی حقوق بشر در قبال این جنایت ها در نیامده است.

آیت الله توکل با اشاره به اینکه تنها شیعیان در قبال ظلم و ستم علیه بشریت ایستادگی می کنند، گفت: پاپ که در راس و رهبری مسیحیت قرار دارد هیچ گونه اعتراضی به جنایت های آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان انجام نداده است.

وی با بیان اینکه باید جوامع اسلامی با انسجام و وحدت در برابر این گونه جنایت ها مواضع قاطع اتخاذ کنند، افزود: متأسفانه برخی کشورهای عربی نیز مزدور آمریکا در منطقه هستند و در قبال این گونه جنایت ها و کشتارهای مردم مظلوم و شیعیان هیچ موضعی را اتخاذ نمی کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: تنها نظام اسلامی ایران در قبال ظلم و ستم علیه بشریت و مسلمان ایستادگی کرده و در قبال این قبیل جنایت ها موضع گیری می کند، زیرا الگوی شیعیان ایران سیره امام حسین(ع) بوده تا اینکه در برابر ظلم و ستم ایستادگی کنند.

ارسال نظرات