۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۷۰۴۹۴۳

آیت الله علوی گرگانی دار فانی را وداع گفت

آیت الله علوی گرگانی دار فانی را وداع گفت
حضرت آیت الله علوی گرگانی به علت ایست قلبی دقایقی قبل دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله محمدعلی علوی گرگانی پس از تحمل یک دوره بیماری در یکی از بیمارستان های قم دقایقی قبل دعوت حق را لبیک گفت.

اطلاعیه دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الذین تتوفیهم الملائکه طیبین یقولون سلام علیکم ادخلوا الجنه بما کنتم تعملون

دقایقی قبل ( ١۵/۴٠ ) امروز و بعد از روزها تلاش تیم پزشکی، قلب تپنده عالمی وارسته و مردمی و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی (قدس سره الشریف) از حرکت باز ایستاد و روح بلند و سر شار از عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) کالبد تن را شکست و به ملکوت اعلی پیوست.

ضمن عرض تسلیت این ضایعه جبران ناپذیر به پیشگاه مقدس مولا و محبوبش،حضرت بقيت الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، مردم شریف ایران و دوستداران مرجعیت در همه نقاط جهان، به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر معظم له، متعاقبا اعلام خواهد گردید.

دفتر حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی (رضوان الله علیه)

این عالم ربانی صبح شنبه هفته جاری به علت بیماری عفونی و تب بالا در بیمارستان بستری شد و از یکشنبه با تشدید بیماری به کما رفت.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت عصر دوشنبه به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب از ایشان عیادت کرد و از نامساعد بودن وضعیت عمومی وی خبر داد.

همچنین حضرت آیت الله علوی گرگانی در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰  نیز به علت کسالت در بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) تهران بستری شد و پس از انجام معالجات و بهبودی نسبی، در ۷ اسفند مرخص شده بود.

حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی (متولد ۱۳۱۸ش) از مراجع تقلید شیعه و از استادان درس خارج فقه و اصول فقه در قم بود. او از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی بوده است.

ایشان دارای تألیفات مختلفی است که در قالب نرم‌افزار توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است.

علاوه بر سال‌ها تدریس در سطوح عالی حوزه و تربیت صدها شاگرد در حوزه علمیه قم، ساخت چندین مسجد و درمانگاه در استان‌های گلستان و سمنان و همچنین تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران از جمله اقدامات اجتماعی این عالم و فقیه انقلابی است.

خبرگزاری رسا رحلت حضرت آیت الله علوی گرگانی را به بیت معظم له و حوزه های علمیه تسلیت گفته و رحمت واسعه الهی را برای آن مرحوم مسألت می کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
به نظر عبارت "کالبد تن را شکافت" بهتر بود.
متن سلیس و دارای مضامین بلندی بود. رحمت الهی بر او باد.
0
0