۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۷۰۴۹۶۳
کوثری در گفت‌وگو با رسا:

رژیم صهیونیستی دوباره دست از پا خطا کند، ضربه‌های سخت‌تری خواهیم زد

رژیم صهیونیستی دوباره دست از پا خطا کند، ضربه‌های سخت‌تری خواهیم زد
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: حمله موشکی ایران ضربه بسیار سنگینی بر پیکر عوامل موساد و درس عبرتی برای رژیم اشغال‌گر قدس است؛ ما تمام تحرکات آن‌ها را زیرنظر داریم.

اشاره: حمله موشکی سپاه پاسداران به خانه‌های تیمی سازمان جاسوسی موساد در منطقه اربیل کشور عراق دو پیام هشدار جدی خطاب به کارشناسان و تحلیل‌گران نظامی اسرائیل و آمریکا داشت. البته متخصصین فنی سازمان‌های اطلاعاتی موساد قبل‌تر پیام هشداری را درباره لو رفتن خانه‌های تیمی‌شان در مناطق مختلف عراق را دریافت کرده بودند. برای نمونه اشراف اطلاعاتی دقیق باعث شد سازمان‌ها و گروه‌های وابسته به جبهه مقاومت بار‌ها به این خانه‌های تیمی ضربه بزنند. در کنار مسأله اشراف اطلاعاتی، اطمینان دقیق سپاه پاسداران به نقطه‌زن بودن موشک‌ها باعث شد در میان بحبوحه مذاکرات یکی از این خانه‌های تیمی که جنب کنسول‌گری آمریکا در اربیل بود را نیز مورد هدف قرار بدهد در حالی که هیچ غیرنظامی از این حمله آسیب نبیند.

از جهت دیگر خون دو شهید عزیزی که چند روز پیش توسط بمباران هوایی اسرائیلی‌ها در کشور سوریه به شهادت رسیدند، موشک‌های ایران را به سجیل‌های آسمانی پرندگان تبدیل کرد تا در حفاظت از حریم امن منطقه، بر پیکر افسران ارتش ابرهه در اربیل عراق فرود بیاید و گوشت را از استخوان بریزاند. ضربه سختی که سپاه به دقت بر پیکره سازمان جاسوسی موساد وارد ساخت، به راحتی جبران نخواهد شد؛ چرا که موساد برای نفوذ دوباره در این شاهراه‌ها و تغییر خانه‌های امن خود و همچنین بازسازی توان جاسوسی خود ضعیف خواهد شد. از طرفی زنده زنده سوزانده شدن صهیونیست‌ها همان هولوکاست دروغینی است که بهانه‌ای برای تأسیس خانه امن آن‌ها در مناطق اشغال شده فلسطین را تداعی می‌کند و دوباره ترس را در جان اسرائیل زنده خواهد کرد. کشتن یک نظامی، بیشتر از کشتن یک غیرنظامی و کشتن یک افسر اطلاعاتی بیشتر از کشتن یک نظامی برای اسرائیل هزینه دارد.

از این رو خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا به سراغ محمداسماعیل کوثری، نماینده مجلس شورای اسلامی رفت تا به بررسی ابعاد مختلف حمله موشکی سپاه پاسداران به دو مرکز راهبردی صهیونیست‌ها در منطقه اربیل بپردازد.

رسا ـ تحلیل شما از ابعاد اطلاعاتی، امنیتی و همچنین پاسخ موشکی سپاه در قلب یک منطقه غیرنظامی به یک نقطه نظامی-جاسوسی چیست؟

کشور ایران از سال ۱۳۶۱ و از بعد از عملیات الی بیت المقدس که برای آزاد سازی خرمشهر بود، حضوری مستشاری در سوریه به دعوت و درخواست دولت سوریه و برخی کشور‌های عربی بود. بعد از اینکه حضرت امام فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد، بیشتر نیرو‌های ایرانی در سوریه بازگشتند؛ اما تعدادی از ایرانی‌ها از همان زمان برای آموزش دادن به نیرو‌های حزب الله در سوریه باقی ماندند.

رژیم اشغالگر غیرقانونی و منحوس صهیونیستی در روز‌های اخیر اقدام به بمباران مناطقی در سوریه کرد که منجر به شهادت دو تن از نیرو‌های سپاه پاسداران در این منطقه شد. سپاه پاسداران نیز به سرعت و با صلابت مسأله حق انتقام و ضربه به نیرو‌های صهیونیستی را مطرح کرد. سپاه با شناخت و اطلاعاتی که از مکان‌های رژیم اشغالگر قدس در اختیار دارد به این دلیل که آن‌ها در کشور ثالث اقدام به عملیات کرده بودند، ما هم در کشور ثالث با اعلام اخطار از قبل با توجه به اطلاعات موجود محل‌های حضور جاسوس‌های صهیونیست را مورد اصابت موشک قرار دادیم.

حمله موشکی ایران در نهایت ضربه بسیار سنگین بر پیکر عوامل موساد و به ویژه کسانی بود که در این دو مکان حضور داشتند، وارد شد. حمله سپاه درس عبرتی برای رژیم اشغال‌گر قدس است تا بدانند اگر دست از پا خطا کنند و بخواهند دوباره کوچک‌ترین اقدام و حرکتی علیه امنیت و حرکت ملت ما دنبال کنند، ضربه‌های سنگینی را بر آن‌ها وارد خواهیم کرد. صهیونیست‌ها باید از این اقدامات دست بردارند و بدانند که ما در منطقه غرب آسیا تمام حرکات و نفرات آن‌ها را زیر نظر داریم و اگر دوباره موردی پیش بیاید وارد عمل خواهیم شد.

رسا ـ این حمله موشکی سپاه به مرکز راهبردی صهیونیست‌ها در اربیل که همجوار با کنسولگری آمریکا در این منطقه بود چه پیام‌هایی برای دشمنان نظام اسلامی دارد؟

صهیونیست‌ها در این کشور‌ها خودشان را در پناه آمریکا قرار می‌دهند تا مورد شناسایی قرار نگیرند و فعالیت جاسوسی خودشان را دنبال کنند؛ ولی باید بدانند که ما نیرو‌های مخصوصی در این مکان‌های آمریکایی‌ها داریم که این تحرکات صهیونیست‌ها را به دقت زیر نظر دارند. موشک‌های سپاه دقیقاً ساختمان صهیونیست‌ها را در این منطقه مورد اصابت قرار داد. آن‌ها تلفاتی داشتند و باید خودشان اعلام کنند، ما این توانایی را داریم که تعداد کشته‌ها، مجروح و حتی کسانی که نزدیک به مرگ هستند را اعلام کنیم.

ما دقیقاً اشراف اطلاعاتی بر روی افراد، تجهیزات و تحرکات آن‌ها داریم و اگر بخواهند دست از پا خطا کنند، ضربه بیشتری بر پیکره آن‌ها وارد خواهیم کرد. به همین جهت حمله موشکی سپاه در اربیل به شکلی انجام شده است که آسیبی به افراد غیرنظامی وارد نیاید.

رسا ـ افزایش توان نظامی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در پاسخ به توطئه‌های دشمنان از چه اهمیتی برخوردار است؟

پیام اول به دشمنان این است که اگر بخواهند گستاخی کنند یا علیه نیروها، امکانات و مرز ما اقدامی انجام دهند باید بدانند که ما با کسی رودربایستی و شوخی نداریم و به پاسخ قاطعی علیه آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

پیام دوم به برخی کشور‌های منطقه است که با رژیم اشغالگر قدس همکاری نکنند. پیام سوم نیز این است که قطعاً بدانند اگر اجازه بدهند از این کشور‌ها به نفع صهیونیست‌ها سوء استفاده شود، ما تحمل نمی‌کنیم و کاری می‌کنیم که از کار خودشان پشیمان بشوند.

رسا ـ ممنون از اینکه فرصتتان را در اختیار خبرگزاری رسا قرار دادید.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات