۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۷۰۴۹۸۴
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

«جهاد تبیین» رمز ماندگاری دین اسلام پس از گذشت ۱۴ قرن است

«جهاد تبیین» رمز ماندگاری دین اسلام پس از گذشت ۱۴ قرن است
کرمانشاه - آیت الله علما گفت: یکی از عوامل و رموز اصلی ماندگاری اسلام بعد از ۱۴ قرن، تبیین است و بی شک اگر این مهم صورت نمی‌گرفت امروز نامی از این دین رحمانی نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز با مدیر، مدرسین و طلاب دارالعلوم امام شافعی شهرستان روانسر دیدار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در این دیدار اظهار داشت: یکی از عوامل و رموز اصلی ماندگاری دین مبین اسلام بعد از 14 قرن، تبیین است و بی شک اگر این مهم صورت نمی گرفت امروز نامی و اثری از این دین رحمانی نبود.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز جهاد تبیین مسؤولیت بزرگی بر عهده روحانیون و طلاب شیعه و سنی است، یادآور شد: آنچه امروز و در آینده بسیار مهم بوده، جهاد تبیین است و اهل تشیع و اهل تسنن باید ورود کنند.

آیت الله علما با اشاره به اینکه ثروت معنوی و علمی مسلمین بسیار غنی است، گفت: باید با استفاده از این داشته های معنوی و بی همتا اسلام را در جهان گسترش دهیم و به تشنگان معرفت معرفی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز باید کار تبیین دین مقدس اسلام همگام با روز انجام شود، اظهار کرد: امروز غربی ها، آمریکایی ها و صهیونیست ها وحشت بسیار زیادی از گسترش اعتقادات و باورهای واقعی دین اسلام در جهان است.

امام جمعه کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امام راحل با دستان خالی و تنها با پشتوانه دین و مردم توانست ابهت شرق و غرب را در هم بشکند.

در ادامه این دیدار، ماموستا سیدمحمد محمدی؛ امام جمعه روانسر و مدیر دارالعلوم امام شافعی این شهرستان نیز در سخنانی گزارش از وضعیت دارالعلوم امام شافعی ارائه کرد و گفت: دارالعلوم امام شافعی در سال ۱۳٨۲ تاسیس شده و در 3 شهرستان ثلاث باباجانی، جوانرود و روانسر فعالیت داشته و در حال حاضر ۸۰ طلبه برادر و خواهر و ۲۲ مدرس در دارالعلوم امام شافعی روانسر مشغول فراگیری و آموزش علوم دینی هستند.

ماموستا محمدی تاکید کرد: در طول ۱٨ سال فعالیت دارالعلوم امام شافعی روانسر تاکنون ۶۰ طلبه اهل سنت فارغ التحصیل شده اند که این افراد هم اکنون به عنوان روحانی در مساجد مناطق اهل سنت استانهای کرمانشاه و کردستان و همسو با آرمانهای نظام و انقلاب در حال ترویج مذهب امام شافعی هستند.

مدیر دارالعلوم امام شافعی روانسر بیان داشت: با مساعدت شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، نماینده ولی فقیه در استان و مرکز اسلامی استان کرمانشاه شعبه خواهران دارالعلوم از سال گذشته در روانسر راه اندازی شده که هم اکنون ۳۰ طلبه خواهر  در آن مشغول تحصیل هستند./1400/

ارسال نظرات