۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۷۰۵۱۰۰
آیت الله استادی:

آیت‌الله علوی‌ گرگانی مرجعی مردمی و حامی انقلاب بود

آیت‌الله علوی‌ گرگانی مرجعی مردمی و حامی انقلاب بود
آیت الله استادی گفت: حضرت آیت الله علوی معتقد بود اعتقادات مردم را باید دائماً رشد داد و به همین خاطر هیچگاه ارتباط با مردم را قطع نکرد و پیوسته با مردم در ارتباط بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم بزرگداشت رحلت حضرت آیت الله علوی گرگانی که امشب از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) یکی از حساس ترین موضوعاتی که در کتاب های ظهور مطرح شده است را وظیفه منتظران دانست و گفت: منتظران واقعی ویژگی هایی دارند که عبارتند از ورع، انتظار، طمانینه وکوشش در عباداتی که آنان را به خداوند نزدیک می کند و نمی شود که کسی منتظر امام زمان(ع) باشد؛ اما این ویژگی ها را نداشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از خصوصیات حضرت آیت الله علوی گرگانی را منتظر بودن خواند و ابراز کرد: ایشان خصوصیات مختلفی داشتند که استعداد، قابلیت، داشتن پدری ملّا و خدوم و به دنیا آمدن و بزرگ شدن در خانه اهل بیت(ع) از ویژگی های ایشان بود و از سن ۱۸ سالگی در درس حضرت آیت الله بروجردی شرکت داشت.

آیت‌الله استادی در ادامه افزود: امروز ما نیاز به عالم فقیه و متکلم داریم و بدون تلاش و کوشش در درس و بحث انسان نمی‌تواند به این مراتب برسد؛ چیزی که حضرت آیت الله علوی گرگانی به وسیله این تلاش‌ها به این مراتب رسیده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به 30 سال برگزاری مداوم درس خارج توسط حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: این نشان از اهمیت دادن ایشان به دروس حوزوی و تعلیم و تربیت است و نشان از همت بالای ایشان به علم و علم آموزی دارد.

آیت‌الله استادی در ادامه افزود: یکی از امتیازهای حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی این است که ایشان همه درس های خارجی که شرکت کرده بود را می‌نوشتند و اهل قلم بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی معتقد بود که اعتقادات مردم را باید دائماً رشد داد و به همین خاطر نیز در طول مدت عمر شریف خود، ارتباط با مردم را قطع نکرد و پیوسته با مردم در ارتباط بود.

وی با اشاره به وجود شبهات متعدد در جامعه و در اذهان نسل جوان تصریح کرد: باید مبلغین به سلاح علم مسلح شوند و با یادگیری علومی مثل تفسیر و سایر علوم اسلامی و حتی با یادگیری زبان های مختلف مثل عربی و انگلیسی در مقابل شبهات توانمند شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمود آیت‌الله علوی گرگانی عالیقدر و حامی نظام بود اشاره کرد و گفت: واقعاً ایشان مرجعی عالیقدر بود و در مواقع متعدد حمایت خود از نظام اسلامی و انقلاب اسلامی را نشان داد.

ارسال نظرات