۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۷۰۵۲۹۴

درگذشت حجت الاسلام و المسلمین محمدی ری‌شهری

درگذشت حجت الاسلام و المسلمین محمدی ری‌شهری
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شامگاه ۱ فروردین ۱۴۰۱ در سن ۷۵ سالگی در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگران جوان ؛ آیت‌الله محمد محمدی ری شهری در سال‌های انقلاب در صف اول مبارزات قرار داشت و پس از انقلاب هم در مسئولیت‌هایی چون عضویت در مجلس خبرگان رهبری، وزارت اطلاعات و دادستانی کل ایران خدمت کرد.

این عالم ربانی در سال ۱۳۲۵ در تهران متولد شد و از سال ۱۳۴۰ برای تحصیل به قم رفت و در محضر علمایی چون حضرات آیات گلپایگانی، وحید خراسانی، حائری، جواد تبریزی و... کسب فیض کرد.

از آیت‌الله ری‌شهری حدود سی جلد کتاب از جمله دانشنامه امام حسین (ع)، دانشنامه امام مهدی (عج) و دانشنامه امیرالمؤمنین (ع) به یادگار مانده است. کتاب خاطرات سیاسی ایشان هم همیشه یکی از منابع اصلی تاریخ انقلاب بوده است.

آیت‌الله ری‌شهری داماد آیت‌الله علی اکبر فیض مشکینی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری بود.

در پی درگذشت آیت‌الله ری‌شهری، رهبر معظم انقلاب پیام تسلیتی را به شرح زیر صادر کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم
با تاسف فراوان خبر رحلت عالم مجاهد جناب حجت الاسلام و المسلمین محمدی ری‌شهری، رحمت‌الله علیه را دریافت کردم. برای کسانی که از تقوا و سلامت نفس و مجاهدت مستمر این روحانی انقلابی باخبرند، فقدان وی ضایعه ای تلخ و اندوهبار است. تنوع عرصه‌های مجاهدت این عالم ربانی؛ علمی، اخلاقی، انقلابی، سیاسی، اداری که همه با اخلاص و صفا همراه بود، از او شخصیتی کم‌نظیر پدید آورده بود. اینجانب در طول دهها سال آشنایی همواره صلاح و پرهیزگاری را در ایشان مشاهده کرده‌ام و امیدوارم این ذخیره ارزشمند موجب رحمت و مغفرت و علو درجات وی شود. صمیمانه به فرزندان محترم و دیگر بازماندگان و همه دوستان و همکاران و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.
والسلام علی عباد الله الصالحین.
سیدعلی خامنه‌ای

ارسال نظرات