۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۷۰۵۵۰۶
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه به جهاد تبیین در زمینه واقعیت‌های انقلاب اسلامی

ضرورت توجه به جهاد تبیین در زمینه واقعیت‌های انقلاب اسلامی
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت توجه به جهاد تبیین در زمینه واقعیت‌های انقلاب اسلامی از سوی روحانیان و مبلغان دینی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده، ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار اعصای مجمع روحانیان اهل قلم استان با اشاره به اهمیت و جایگاه قلم در جوامع انسانی گفت: اگر این ابزار در راستای هدف مقدسی استفاده شود خوب است در غیر این صورت خطرناک است.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از انجام کار‌های تکراری در عرصه دینی و فرهنگی تأکید کرد و افزود: امروز شیوه نگارش متناسب با روز نیست از این رو نیاز به صرف وقت و تفکر داریم، اینکه چه چیزی چگونه نوشته شود مهم است.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز محتوا‌های خوب باید متناسب با فضای مجازی باشد، خاطرنشان کرد: باید سبک هنرمندانه جذب مخاطب در بیان رعایت شود.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان این که متناسب بودن تالیف کتاب با نیاز روز جامعه مهم و ضروری است، افزود: باید در نگارش کتب سبک هنرمندانه جذب مخاطب رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که انجام جهاد تبیین در زمینه واقعیت‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم بصورت مستدل و منطقی، کوتاه و گویا از مسائل مهم و ضروری است، تصریح کرد: ما باید یک روایت‌گری صحیح از ماجرا‌ها و ارزش‌هایی که انقلاب اسلامی آفریده داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود هجمه‌های خاموش موجود در جامعه خاطرنشان کرد: ما باید روی بعد جهاد بودن هم تأمل کنیم، قلم ما باید جهاد تبیین داشته باشد و در کنار این مسأله مهم پیوست تبلیغی نیز مورد توجه قرار گیرد، چون ما ارتباطمان با همه افراد جامعه کافی نیست.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان این که ما باید بدانیم مخاطبان ما از همه افکار هستند، افزود: کسانی که حتی در هیچ مراسمی شرکت نمی‌کنند، اینجا جهاد تبلیغ ضرورت دارد تا این حرف‌ها به گوششان برسد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که پس از جهاد تبیین و تبلیغ باید میزان اثرگذاری آن برآورد شود، خاطرنشان کرد: خط و مشی یک طلبه در یک روستا مشخص می‌شود که به‌کارگیری قلم، عقل و اخلاق لازمه آن است.

وی، برگزاری مراسم‌های مذهبی خانگی را بسیار اثرگذار دانست و تصریح کرد: علما در گذشته از همین طریق با مردم ارتباط تنگاتنگ داشتند و در کنار عقل، دل را متقاعد می‌کردند پس یک قلم به تنهایی نمی‌تواند خیلی موثر باشد. /۹۵۰/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محسن شایسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
فرصت نوروز، زمان مناسبی برای سفر و صله ارحام و کسب معارف و عبادت در اوقات فراغت است. اما در جمع های خانوادگی و دید و بازدیدها رعایتهای لازم را داشته باشیم؛ از جمله در برخی جمعها باید از گناهان زبانی پرهیز کرد.

در ایام نوروز میتوان از فرصت پیش آمده در جهت جهاد تبیین استفاده کرد. اولین مطلب کسب آمادگی‌های لازم برای این موضوع و مطلب بعدی خود این جهاد است.

اولین قدم برای کسب آمادگی‌ها باید آشنایی با اسلام ناب آشنا شد. بعد از آن باید مهارت اقناع‌سازی را یاد بگیریم. قدم بعدی آشنایی با سواد رسانه‌ی است. نکته بعدی کسب مهارت انجام کار تشکیلاتی است. قدم بعدی پیدا کردن موضوعات مورد نیاز برای تبیین است.

انسان باید با ولی جامعه هم‌افق بشود. اگر مردم هر زمان در طول تاریخ فاصله ذهنیشان با اهل‌بیت علیهم‌السلام نزدیک بود، پیشرفتهای چشمگیری در جامعه اتفاق میفتاد و بسیاری از مشکلات پیش نمی‌امد.

در جهاد تبیین در جمعهای خانوادگی باید الزامات و شرایط را در نظر گرفت. یکی از مهمترین الزامات محبت است. باید دنبال راهکارهایی باشیم که با محبت اقناع کنیم.
0
0
حسین کاظمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
بعد از فرمان «جهاد تبیین» باید در زندگی تک‌تک ما تغییر و فعالیت مضاعف دیده بشود
دفاع مقدس «واجب کفایی» بود، اما جهاد تبیین «واجب عینی» است؛ یعنی بر همه واجب است
اگر جهاد تبیین، واجب عینی و فوری است فراهم‌کردن مقدماتش هم بر ما واجب است

برای جهاد تبیین چه اقداماتی باید انجام بدهیم؟
کسب مهارت‌های لازم؛ از مهارت متن‌نویسی و تدوین تا سخنوری، مناظره، توئیت زدن و...
پیدا کردن مخاطب، ساختن مخاطب و توسعۀ مخاطب
مطالعه و تحصیل دانش و آگاهی؛ مقدمۀ لازم برای جهاد تبیین
برای جهاد تبیین نیاز به کار جمعی و پیوند‌های اجتماعی قوی‌ داریم
0
0