۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۷۰۵۵۳۳
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه مطرح کرد؛

آیت الله ری شهری؛ احیاگر حدیث/ ایستاده در برابر باند مهدی هاشمی

آیت الله ری شهری؛ احیاگر حدیث/ ایستاده در برابر باند مهدی هاشمی
حجت الاسلام والمسلمین صادقی گفت: مبارزه با باند نفوذ مهدی هاشمی از اقدامات آیت الله ری شهری است و در عرصه مقابله با نفوذ و نفاق پیشتاز بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، شنبه شب در مراسم ترحيم و بزرگداشت مرحوم آیت‌الله محمدی ری‌شهری که در در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به مکتوبات آیت الله ری شهری گفت: این عالم در نوشتن سیره بزرگان سعی می کرد مطالبی را بازگو کند که مستند به آیات و روایات باشد و به قصد موعظه و پند گرفتن بیان می کردند.

وی افزود: آنچه را می نگاشت ابتدا در ضمیر، روح و روان خود پیاده می کردند و بعد به زبان و قلم می آورد، این درس بزرگی است که باید از بزرگان آموخت آنچه بیان می شود به سادگی از کنار آن نگذریم.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی یکی از ویژگی های برجسته این عالم را خضوع در برابر روایات و آیات برشمرد و اظهار کرد: اثر خضوع و خشوع آیت الله ری شهری در برابر روایات را در مکتوبات ایشان می یابیم و اسلام حقیقی در وجودش پیاده شده بود.

وی با اشاره به روایتی در رابطه با روح ایمان ابراز کرد: آیت الله ری شهری کسی بود که با نور الهی حرکت می کرد، روح ایمان در وجود او درخشان بود و کسی که با او مواجه می شد احساس شعف به او دست می داد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با بیان ابعاد وجودی این عالم تصریح کرد: در پیام مقام معظم رهبری سه مرتبه از مجاهدت ایشان نام برده شد و هفت مرتبه اوصاف اخلاقی این عالم ذکر شده است.

وی ادامه داد: ویژگی و تنوع علمی، اخلاقی، انقلابی، سیاسی که همه با اخلاص همراه بود از آن مرحوم شخصیتی کم نظیر پدید آورده بود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به عرصه مجاهدت علمی آیت الله ری شهری خاطرنشان کرد: در قرآن و حدیث پیشتاز بودند، شخصیت ایشان حدیث را کاملاً با قرآن همراه ساخته بود و با هم کار را پیش می برد، آن مرحوم حافظ کل قرآن و حافظ بسیاری از احادیث بود.

وی آیت الله ری شهری را احیاگر حدیث شیعه در قرن گذشته دانست و اظهار کرد: آن عالم فقید در قرن گذشته حدیث شیعه را احیاء کرد، باید ایشان را با مثل شیخ صدوق در قرن چهارم هجری قمری و علامه مجلسی مقایسه کنیم.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به مجاهدت های علمی آیت الله ری شهری خاطرنشان کرد: یکی از مجاهدت های ویژه علمی این عالم خرج کردن آبروی خود در بیان حقایق بود و در بیان حقایق علمی کوتاه نمی آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به اینکه مستند گویی و کار جمعی از ویژگی های آیت الله ری شهری بود، تصریح کرد: همه کارهای ایشان همراه با اخلاص بود، هیچگاه به دنبال تعریف و تمجید نبود و همه فعالیت هایش را لطف خداوند می دانست.

وی با بیان خدمات آیت الله ری شهری به انقلاب ابراز کرد: هیچگاه از نام و جایگاه رهبران انقلاب برای خود استفاده نکرد و هرچه در سبد اخلاص داشت در راه انقلاب خرج کرد، چند مورد تاسیس ادارات با ایشان بود و به تمام معنا در این حوزه مجاهدت کردند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به مجاهدت های سیاسی آیت الله ری شهری اظهار داشت: مبارزه با باند نفوذ مهدی هاشمی از اقدامات این عالم است، در این راه روشنگری ها کردند؛ در عرصه مقابله با نفوذ و نفاق پیشتاز و در این زمینه یاور امام بودند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره با جهاد تبیین تصریح کرد: آیت الله ری شهری در حوزه جهاد تبیین پیشتاز بودند و کتاب هایی در این عرصه نوشتند و روشنگری هایی کردند، ایشان در مقابل تحریف ها دست به قلم شدند.

ارسال نظرات