۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۷۰۵۷۲۹

روسیه قصدی برای استفاده از بمب هسته ای ندارد

روسیه قصدی برای استفاده از بمب هسته ای ندارد
سخنگوی کرملین اعلام کرد روسیه به فکر استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین نیست، اما همه کسانی را که قصد دخالت دارند، مجازات می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سی‌وپنج روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و این در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) روز گذشته گفت روسیه به فکر استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین نیست، اما همه امکانات را در اختیار دارد تا همه کسانی را که قصد دخالت در درگیری‌ها را دارند مجازات کند.

رئیس هیئت اوکراینی پس از پایان دور سوم مذاکرات صلح بین کی‌یف و مسکو، با بیان این‌که دوطرف هنوز در برخی موارد به توافق نرسیده و طرف اوکراینی هیچ تاییدی از طرف روسیه دریافت نکرده است، اعلام کرد که در صورت هرگونه توافق با روسیه، اوکراین همه‌پرسی برگزار خواهد کرد.

ولادیمیر مدینسکی، رئیس مذاکره‌کننده روسیه نیز با بیان این‌که اولین روز مذاکرات بین اوکراین و روسیه سازنده بوده و پیشرفت‌هایی حاصل شده است، افزود که دو طرف می‌توانند با صدور بیانیه‌ای مشترک پس از دور کنونی مذاکرات موافقت کنند. گفتنی است مذاکرات آتش‌بس بین روسیه و اوکراین که تاکنون در چندین مرحله و در مکان‌های گوناگون برگزار شده نتیجه جدی و مثبتی نداشته است.

یک منبع آگاه روز گذشته (سه‌شنبه) به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که واشنگتن در حال آماده شدن برای اعزام سربازان سابق ارتش ملی افغانستان به اوکراین است. اسپوتنیک روز دوشنبه نیز نوشته بود که گروه جدیدی از شبه‌نظامیان خارجی در سازمان‌های موسوم به «حراس الدین»، «انصار التوحید» و «هیئه تحریر الشام» از حومه ادلب در شمال غرب سوریه برای جنگ با روسیه به اوکراین اعزام شدند.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته گفت برای اطمینان از امنیت تأسیسات هسته‌ای اوکراین و جلوگیری از جنگ هسته‌ای به کی‌یف سفر کرده است.

ارسال نظرات