۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۰۵۸۹۲
آیت الله حسینی بوشهری:

آینده کشور ارتباط مستقیمی با وضعیت آموزش و پرورش دارد

آینده کشور ارتباط مستقیمی با وضعیت آموزش و پرورش دارد
آیت الله حسینی بوشهری نقش آموزش و پرورش در آینده کشور را تأثیر گذار دانست و حضوری شدن کلاس‌ها در تاریخ چهاردهم فروردین ماه را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در این دیدار، نقش کلیدی آموزش و پرورش در رشد و تعالی کشور را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: آینده کشور ارتباط مستقیمی با وضعیت آموزش و پرورش دارد. هر چه آموزش و پرورش بالنده تر و بروزتر باشد، به همان تناسب آینده بهتری را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به جایگاه والای تعلیم و تربیت در اسلام افزود: معلم در فرهنگ دینی و اسلامی ما جایگاه ویژه و تأثیر گذاری دارد. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند: «إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما» که نشان از اهمیت تعلیم و تربیت در اسلام دارد.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت تزکیه در کنار تعلیم و تربیت ابراز داشت: در چهار جای قرآن سخن از تعلیم و تزکیه مطرح شده که در 3 مورد آن، تزکیه با اینکه از رهگذر تعلیم قابل دست یابی است، بر تعلیم مقدم شده است و این نشان از اهمیت تزکیه دارد. دانش آموزان باید آنقدر از لحاظ فرهنگی رشد پیدا کنند که بر اولیای خود نیز تأثیر بگذارند.

وی بازگشایی مدارس و برقراری دروس به صورت حضوری، با رعایت امور بهداشتی و فاصله گذاری، در تاریخ چهاردهم فروردین را مثبت ارزیابی نمود و بر برنامه ریزی مناسب در جهت جبران عقب افتادگی دانش آموزان و دانشجویان تأکید کرد.

ارسال نظرات