۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۷۰۵۹۱۶

ابتلا به کرونا و انفولانزا مرگ بار است

ابتلا به کرونا و انفولانزا مرگ بار است
بر اساس یک مطالعه جدید، بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری شده در بیمارستان که به آنفلوانزا نیز مبتلا هستند، با خطر مضاعف ابتلا به بیماری شدید و مرگ نسبت به کرونا به تنهایی روبرو هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، محققان بریتانیایی گفتند این یافته‌ها نیاز به آزمایش آنفلوآنزا در بیماران کووید ۱۹ را برجسته می‌کند و بر اهمیت واکسیناسیون علیه کرونا و آنفلوآنزا تأکید دارد.

«کنت بیلی» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ادینبورگ، می‌گوید: «ما متوجه شدیم که ترکیب کووید ۱۹ و ویروس آنفلوآنزا خطرناک است. این مسئله مهم خواهد بود زیرا بسیاری از کشورها استفاده از فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه را کاهش می‌دهند.»

وی تاکید می‌کند: ما انتظار داریم که کرونا همراه با آنفلوآنزا پخش شود و احتمال ابتلاء به عفونت‌های همزمان افزایش یابد. به همین دلیل است که باید استراتژی آزمایش برای بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان را تغییر دهیم و آزمایش آنفلوآنزا را بسیار گسترده‌تر کنیم.

محققان در این مطالعه، داده‌های نزدیک به ۷۰۰۰ بزرگسال در بریتانیا را که بین ۶ فوریه ۲۰۲۰ تا ۸ دسامبر ۲۰۲۱ به دلیل کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند و سایر عفونت‌های ویروسی تنفسی را آزمایش کردند.

بر اساس این مطالعه، ۲۲۷ بیمار که هم کرونا و هم آنفلوآنزا داشتند، چهار برابر بیشتر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به تنهایی نیاز به تنفس مصنوعی داشتند و ۲.۴ برابر بیشتر با احتمال مرگ روبرو بودند.

منبع: مهر

ارسال نظرات