۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۷۰۵۹۱۹

بیماری فشار خون بیماری خاموش

بیماری فشار خون بیماری خاموش
رئیس مرکز قلب تهران گفت: بخش زیادی از بیماران قلبی عروقی از بیماری خود خبر ندارند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، علی واشقانی فراهانی با اشاره به تداوم ارائه خدمات در ایام نوروز، اظهار داشت: خدمات مربوط به بیماری‌ های قلبی و عروقی به صورت کامل در اورژانس و به صورت محدود در بخش‌های الکتیو و درمانگاه مرکز قلب ارائه می‌شود که مردم بتوانند اعتماد خود را به مجموعه حفظ و درمان‌های قلبی و عروقی خود را دریافت کنند.

وی، از آغاز طرح غربالگری بیماری‌های قلبی و عروقی کارکنان مرکز قلب تهران خبر داد و افزود: در دو ماه اول سال، غربالگری بیماری‌های قلبی و عروقی و عوامل خطر آن در مجموعه هزار و ۵۰۰ نفری مرکز قلب آغاز می‌شود.

رئیس مرکز قلب تهران گفت: یکی از معضلات نظام سلامت این است که بخش عمده‌ای از افراد از عوامل خطر بیماری‌ های قلبی و عروقی خود شناختی ندارند و به دردهای قلبی خود اعتنای جدی نمی‌کنند.

وی افزود: همچنین ۳۰ درصد از مبتلایان فشارخون، بسیاری از افراد پری دیابت و دیابتی از بیماری خود خبر ندارند. به همین دلیل ما در مرکز قلب خود را ملزم می‌دانیم حداقل در قدم اول کارکنان مرکز قلب را در یک ساختار نظام‌مند و آکادمیک از لحاظ بیماری‌های قلبی و عروقی و عوامل خطر آن غربالگری کنیم.

رئیس مرکز قلب تهران، ابراز امیدواری کرد سال ۱۴۰۱ فضای بهتری برای فعالیت‌های علمی، پژوهشی و درمانی در مرکز قلب فراهم شود.

وی گفت: امسال حمایت‌ها را مضاعف می‌کنیم که همکاران فقط دغدغه فعالیت‌های علمی و پژوهشی داشته باشند و پشتیبانی‌های لازم را بدون آنکه آنان دل‌نگرانی داشته باشند، فراهم می‌کنیم.

منبع: مهر

ارسال نظرات