۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۷۰۵۹۲۷

ایران خودرو 42 هزار خودروی ناقص دارد

ایران خودرو 42 هزار خودروی ناقص دارد
مدیرعامل ایران خودرو گفت: در حال حاضر حدود ۴۲ هزار خودروی ناقص داریم که تا پایان فروردین ماه سال جاری، این عدد به ۱۵ هزار خودرو کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو- مهران شفاعتی؛ یازدهم اسفندماه سال ۱۴۰۰ بود که آیت الله رئیسی در بازدید خود از ایرانخودرو وسایپا، دستورالعمل ۸ ماده‌ای را صادر کرد تا اوضاع صنعت خودروی کشور بهبود یابد. دستورالعملی که بر طبق آن باید شاهد افزایش تولید ۱/۵ برابری خودرو، افزایش کیفیت و جایگزینی محصولات جدید باشیم.
برهمین اساس سیدرضا فاطمی امین؛ وزیر صمت نیز در قدم اول و برای پیگیری دستورالعمل رئیس جمهور، در تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته بازدیدی از ۲ غول خودروسازی کشور داشت و امروز مورخ ۱۳ فروردین نیز در همین راستا دومین بازدید را به عمل آورد که گزارش آن در ادامه تقدیم می‌شود.
ایرانخودرو از ناوگان ریلی برای انتقال محصولاتش استفاده کند
سیدرضا فاطمی‌امین، در بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن مناسب خواندن اقدامات این مجموعه در اجرای فرامین رئیس‌جمهوری، گفت: کاهش خودرو‌های پارکینگ ایران خودرو به ۱۵ هزار دستگاه در پایان فروردین‌ماه، فراتر از فرمان صادر شده و بسیار مناسب است.
وزیر صمت با تأکید بر نظارت بر فرآیند‌های کیفی محصولات، افزود: با کاهش مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان، امکان مطالبه کیفیت توسط خودروساز به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. در این زمینه لازم است رده‌بندی سازندگان و ردیابی قطعات نیز با دقت دنبال شود.
فاطمی‌امین بر لزوم استفاده از ظرفیت ناوگان حمل ریلی تأکید و بیان کرد: ایران خودرو می‌تواند با طرح موضوع و پیگیری از طریق معاونت مربوط در وزارت‌خانه از ظرفیت حمل ریلی برای انتقال محصولات خود استفاده کند که این موضوع سبب کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و لجستیک خواهد شد.
وزیر صمت افزایش مدت گارانتی محصولات ایران خودرو به ۳ سال و یا ۶۰ هزار کیلومتر پیمایش را نیز از دیگر اقدامات این شرکت در راستای اجرای فرامین رئیس جمهوری دانست و طراحی و توسعه و خروج محصولات قدیمی سمند و ۴۰۵ نیز از محور‌های مورد تأکید وزیر صمت بود.

در تأمین تراشه موفق بودیم
در ادامه نیز مهدی خطیبی؛ مدیرعامل ایرانخودرو با ارائه گزارشی به وزیر صمت گفت: پارکینگ‌های ما به طور کامل خالی از خودرو شده است و در طول تاریخ فعالیت ایرانخودرو و طی ۴ دهه اخبر، هیچ‌گاه پارکینگ به این شکل نبوده است. در حال حاضر حدود ۴۲ هزار عدد خودروی ناقص داریم که تا پایان فرودین این عدد به ۱۵ هزار خودرو کاهش می‌یابد. علاوه بر آن نیز ۱۱ هزار خودرو در هفته سوم و چهارم فروردین به تولید خواهد رسید. خوشبختانه ما در تأمین تراشه موفق بودیم، البته کشور چین طی هفته‌های اخیر به علت کرونا دوباره قرنطینه شده است، اما از دیشب بارهایمان از چین درحال ورود به کشورمان است که دیشب ۵ هزار عدد به کشور رسید.
در ۱۳ فروردین هم دست از کار نکشیدیم!
وی افزود: معوقاتمان به مشتریان به صفر خواهد رسید و ۷۲۵ هزار عرضه‌ای که که در حوزه سواری ۲۵ هزار خودرویی که در حوزه تجاری در موردش گفته بودیم، در سال ۱۴۰۱ محقق خواهد شد. ایرانخودرو هیچ‌وقت در سیزدهم نوروز فعالیت نمی‌کرد، اما امروز هم به تولید پرداختیم و هم ماشین‌های مردم را تحویل دادیم. هفته دوم بهمن تا به امروز، در ۱۵ درصد زمان سال، ۳۴ درصد عرضه خودرو به بازار صورت گرفته است که اتفاقی بی‌نظیر در صنعت خودروی کشور است.
سمند و ۴۰۵ از خط تولید خارج می‌شوند
خطیبی ادامه داد: در پایان سال ۱۴۰۰، قیمت خودرو در بازار نه تنها افزایش نیافته، بلکه بسیاری از محصولات روند کاهشی داشته‌اند که این مسأله به علت عرضه زیاد خودرو به بازار بود. در حال حاضر ۱۵ هزار خودروی پلاک نشده داریم که تحویل مشتریان داده نشده است که طی روز‌های آینده به مشتریان تحویل می‌دهیم. دو خودروی ۴۰۵ و سمند نیز ظرف دو ماه آینده و پس از انجام تعهدات موجود به مشتریان از مدار تولید خارج خواهد شد.
مدیرعامل ایرانخودرو در پایان سخنان خود مطرح کرد: پیرو دستور ویژه وزیر صمت، حداکثر تا اردیبهشت‌ماه سال آینده، تعداد خودرو‌های موجود در پارکینگ‌ها به ۲۵ هزار دستگاه خواهد رسید. با توجه به دستور مؤکد و پیگیری‌های جدی وزیر صمت، شرکت ایران خودرو تمام اقدامات لازم برای اجرایی شدن بخش‌های مختلف فرمان ۸ ماده‌ای رئیس‌جمهوری به خودروسازان را در دستور کار خود قرار داده و برای تولیدات سال آینده نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

 

قیمت خودرو در پایان سال ۱۴۰۰روند کاهشی داشت/ تولید روزانه خودرو به هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت



تمرکز ما برروی افزایش کیفیت است
در ادامه، علیرضا بخت آزما؛ مدیر خطوط مونتاژ گروه صنعتی ایران خودرو در بازدید وزیر صمت از خط مونتاژ این شرکت گزارش داد: در مرحله مونتاژ، قطعات اتومبیل‌ها بسته می‌شود و بازرسی‌ها را انجام می‌دهیم و دوباره به سمت سالن تکمیل کاری بازمی گردد و در نهایت توسط معاونت کیفیت، مجدداً ارزیابی می‌شود و در اختیار سازمان فروش قرار می‌گیرد. خوشبختانه در این ایام بخش عمده‌ای از خیابان هایمان را پاکسازی کردیم و خودرو‌ها را تحویل واحد فروش دادیم.
وی افزود: امسال تمرکز ما برروی بهبود کیفیت محصولات است. ما طرح جامع کیفیت یکپارچه را نیز داریم که از درون کارخانه تا زنجیره تأمین صورت خواهد گرفت. این سیستم را ظرف ۲ ماه اول سال رونمایی خواهیم کرد و به عنوان برنامه میانمدت دنبال خواهیم کرد.
بخت آزما در پایان سخنان خود مطرح کرد: به خاطر فشار‌های بازرگانی و تولید نقص‌هایی را داشته ایم. ما برای افزایش کیفیت، سیستم ikps را مستقر خواهیم کرد که برگرفته از سیستم پژو و رنو است.

 

قیمت خودرو در پایان سال ۱۴۰۰روند کاهشی داشت/ تولید روزانه خودرو به هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت



تولید روزانه به هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت
در پایان مراسم نیز، وزیر صمت در شرکت خودروسازی سایپا حضور پیدا کرد. محمدعلی تیموری؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با ارائه گزارشی از اقدام‌ها این شرکت بیان کرد: در راستای تحقق فرمان ۸ ماده‌ای رئیس‌جمهوری که به تازگی ابلاغ شده است، از ۱۴ فروردین ماه امسال، تولید خودرو روزانه به هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت و این گام محکمی برای تحقق تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۱ است.
وی تأکید کرد: بالاترین میزان تحویل خودرو به تعداد ۴۷ هزار دستگاه خودرو در بهمن و اسفندماه سال گذشته انجام شد.
وی در مورد خودرو‌های کف پارکینگ در این خودروسازی نیز توضیح داد: تعداد خودرو‌های کف پارکینگ در ۲۳ دی‌ماه سال۱۴۰۰، حدود ۸۰ هزار دستگاه بود که در اسفندماه سال گذشته به ۴۹ هزار دستگاه کاهش یافته است.
مدیرعامل سایپا گفت: تا اول اردیبهشت ماه امسال نیز تعداد خودرو‌های کف پارکینگ به ۲۰ هزار دستگاه کاهش خواهد یافت.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ایران نژاد
Netherlands
۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
۱۵ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ خاک بخورند که چی؟ ..
1
0
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
قیمت لگنهای خودروسازها را می گویم.200 میلیون بایت ارزان ترین خودرو بازار می پردازیم که حدود 10 هزار دلار می شود که با ان در همین کشورهای همسایه خودروهای دست دوم کم کارکرد شرکتهای معتبر دنیار امی توان خرید که تا 4 سال ریالی هزینه ندارد ولی خودروی داخلی صفر کیلومتر در کیلومتر 2000 لنت تمام کرده و هزاران ایراد دیگر.
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
لطفا یه نگاه به قیمت خودروهها بکنید .
این قیمت خوردو و دلالی ، عامل تورم و گرانی و لطمه به اقتصاد کشور هست و مردم هر روز فقیر تر میکنه
1
0